بهره برداری از یک واحد بوم‌گردی در زاهدان

اقتصاد ایران: زاهدان_ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از افتتاح یک واحد بوم‌گردی در زاهدان در اولین روز هفته گردشگری خبر داد.

محمدهادی طهرانی مقدم درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، از افتتاح یک واحد بوم‌گردی در روز گذشته پنج شنبه، اولین روز هفته گردشگری در زاهدان خبر داد و افزود: این واحد بومگردی، در روستای خیرآباد واقع در منطقه منزلاب زاهدان و توسط بخش خصوصی و با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بهره برداری رسیده و در اختیار گردشگران و مردم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: این بوم‌گردی، در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع و ۷۰۰ متر زیربنا احداث و فعال شده و دارای پنج اتاق پذیرایی و اقامتی، فضای سبز، محل بازی کودکان و سیاه چادر است.

به گفته طهرانی مقدم، با بهره برداری از این بومگردی، زمینه اشتغال پنج نفر در مرحله اول فراهم شده که در فازهای توسعه این واحد، نیز افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای این بوم‌گردی مبلغ ۳۰ میلیارد ریال تاکنون هزینه کرده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از اجرای ۱۵۶ عنوان برنامه در هفته گردشگری در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از پرسنل ایثارگر ادارات شهرستان ها و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، افتتاح و بهره برداری از سه اقامتگاه بوم گردی در زاهدان و میرجاوه، دو مجتمع گردشگری در ایرانشهر و زابل، یک هتل آپارتمان در سراوان، غرفه های صنایع دستی زابل، موسسه و آموزشگاه و شرکت گردشگری در زاهدان و زابل را افتتاح خواهیم کرد که اعتبار این پروژه ها بالغ بر ۱۸۷هزار و۱۶۶ میلیون ریال هست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ