از هر دو مدرسه پایتخت یک مدرسه ناایمن است

اقتصاد ایران: اخیراً رئیس سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد، از هر دو مدرسه پایتخت یک مدرسه ناایمن است. وی همچنین اضافه کرد: از نظر ایمنی حریق هم مدارس را مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما «وضعیت خوبی ندارند» و از سال گذشته تاکنون حتی یک پرونده مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اقدامات ایمن‌سازی را انجام داده به دست ما نرسیده است. اکنون که مدارس بازگشایی شده‌اند یکی از نگرانی‌های والدین ایمن بودن مدرسه است، این موضوع را از سازمان نوسازی مدارس شهر تهران پیگیری کردیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، اخیراً رئیس سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد، از هر دو مدرسه پایتخت یک مدرسه ناایمن است. وی همچنین اضافه کرد: از نظر ایمنی حریق هم مدارس را مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما «وضعیت خوبی ندارند» و از سال گذشته تاکنون حتی یک پرونده مبنی بر اینکه مدرسه‌ای اقدامات ایمن‌سازی را انجام داده به دست ما نرسیده است. اکنون که مدارس بازگشایی شده‌اند یکی از نگرانی‌های والدین ایمن بودن مدرسه است، این موضوع را از سازمان نوسازی مدارس شهر تهران پیگیری کردیم.


عباس زارع مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در خصوص موضوع مطرح‌شده توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و بیان غیرایمن بودن برخی مدارس در تهران، گفت: نامه‌های متعددی با «متن ثابت» و «فرمت واحد» از طرف آتش‌نشانی به تمام مدارس ارسال شده است که گاهی موارد قید شده، در تمامی مدارس موضوعیت ندارند.


وی تأکید کرد: تمام تلاش اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران ساخت مدارس نوساز و استاندارد برای استفاده دانش‌آموزان است که در این بین مدارس نیازمند توجه بیشتر، بر اساس اعلام ادارات آموزش و پرورش در اولویت بازسازی و بهسازی قرار می‌گیرند.زارع اظهار داشت: مدارسی که در سه دهه اخیر ساخته شده، تماماً ایمنی سازه‌ای مورد تأیید دارند و در مدت اخیر نیز تاکنون هیچ مشکلی برای سازه هیچ‌کدام از مدارس ساخته شده در تهران به وجود نیامده است. ممکن است به علت شرایط نگهداری نامطلوب در سیستم برق و سیم‌کشی برخی مدارس مشکلاتی وجود داشته باشد که چنانچه از طرف ادارات آموزش و پرورش به این اداره‌کل ارجاع شده باشد، موارد خطرزا رفع می‌شود.



بازسازی و بهسازی ۵۰۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۲

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: از طرفی، در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تعداد ۵۰۰ کلاس درس استان تهران، تخریب و بازسازی شدند که همگی در اولویت‌های اعلامی ادارات آموزش و پرورش قرار داشتند. بدان معنا که پس از تأمین اعتبارات لازم، براساس اولویت اعلامی، نسبت به تخریب و سپس بازسازی مدارس نیازمند اقدام لازم در کمترین زمان ممکن انجام پذیرفت.


وی نگهداری از مدارس توسط مسئولین مدرسه را یک امر مهم در راستای طول عمر مدرسه قلمداد کرد و گفت: نکته حائز اهمیت اینکه، نگهداری از مدارس دایر به عهده ادارات آموزش و پرورش است و اگر دقت نظر لازم در حفظ و نگهداری مدارس که به عنوان اموال دولتی محسوب می‌شوند، انجام نپذیرد، باید پاسخگو باشند. تمام مدارس دایر تحت مالکیت و در اختیار ادارات آموزش و پرورش هستند و تعمیرات جزئی، رسیدگی و نگهداری از این مدارس نیز بر عهده ادارات آموزش و پرورش است.


زارع تأکید کرد: در مواردی که مدارس نیازمند تعمیرات اساسی باشند و مطابق گزارش‌های مکتوب ناظران این اداره‌کل، سازه مدرسه‌ای استحکام کافی برای پذیرش دانش‌آموزان را نداشته باشد، سریعاً دستور تخلیه مدرسه صادر شده و آن مدرسه در اولویت تخریب و بازسازی قرار می‌گیرد.

در بخش تعمیرات نیز با توجه به محدودیت در تخصیص اعتبارات به این بخش، مکاتبات لازم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران صورت گرفته که در صورت تخصیص منابع که چیزی حدود ۳ همت مورد نیاز است، می‌توانیم در بخش تعمیرات نیز کارهای به‌مراتب بیشتری انجام دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به هزینه مورد نیاز برای تجهیز مدارس شهر تهران گفت: براساس آخرین اطلاعات احصا شده، ۸۲۴۴ کلاس درس در سطح استان تهران نیاز به «تخریب و بازسازی» دارند که این موضوع براساس اولویت‌های اعلامی از سوی ادارات آموزش و پرورش و اعتباراتی که در این بخش اختصاص داده می‌شود، دنبال می‌گردد. مطابق محاسباتی که بر اساس هزینه‌های اجرای پروژه‌های آموزشی انجام شده، چیزی حدود ۲۱ همت نیاز است تا تمامی این پروژه‌ها مورد بازسازی و بهسازی قرار گیرند.وی افزود: همچنین، ۱۳۵۸۵ کلاس درس در سطح استان تهران نیازمند «مقاوم‌سازی» هستند که حدود ۱۰ همت برای بهسازی و بازسازی آنها مورد نیاز است.


زارع خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده قبلی و با تلاش مهندسان اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، تعداد ۷۳ مدرسه با ۸۰۰ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۱۰۲ هزار مترمربع در استان تهران و همزمان با شروع سال تحصیلی جدید به صورت نوساز و استاندارد تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است. براین اساس، حدود ۲۴ هزار دانش‌آموز استان تهران، مهرماه جاری را در مدارس و کلاس‌های درس نوساز آغاز کردند.


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: در سال ۱۴۰۲ نیز، تعداد ۱۱۱ مدرسه با ۱۲۷۳ کلاس درس در زیربنایی بالغ بر ۱۶۲ هزار مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان احداث شده و حدود ۳۸ هزار دانش‌آموز وارد مدارس نوساز شدند. این آمارها نشان می‌دهد که پویایی و تلاش برای ساخت مدارس جدید و بهسازی و بازسازی برخی مدارس موجود همواره در دستورکار اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ