وضعیت توزیع آب در شهرستان دشتستان عادلانه نیست

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: وضعیت توزیع آب در شهرستان دشتستان عادلانه نیست و باید مدیریت بهتری در این زمینه صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به ۹ مهر سالروز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی اظهار کرد: کودکان، مظلوم‌ترین قربانیان جنگ‌ها هستند، و کودکان فلسطینی در مظلومیتی مضاعف قرار گرفته‌اند، طفلِ معصوم‌هایی که جرم‌شان تنها زاده شدن در سرزمین مادری‌شان است.

وی اضافه کرد: صهیونیست‌ها با انگیزه‌ای مشابه و هم‌سو با فرعون دست به قتل عام کودکان می‌زنند. وقتی یکی از خبرنگاران غربی به «بِنْ‌گِویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کند که در بمباران بیمارستان المَعمَدانی تعداد زیادی از کودکان کشته شده‌اند! می‌گوید.

امام جمعه دشتستان با اشاره به روز تکریم سالمندان بیان کرد: در قرآن کریم و احادیث پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع)، بارها به اهمیت و مقام سالمندان اشاره شده است. قرآن به صراحت بیان می‌کند که باید به پدر و مادر احترام گذاشت و به ویژه در دوران کهولت و پیری، از آن‌ها مراقبت و محبت کرد.

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که به سالمندان خود احترام بگذارد، از تجربه و خرد آن‌ها بهره‌مند می‌شود و همچنین ارزش‌های اخلاقی و انسانی را در نسل‌های بعدی تقویت می‌کند.

مصلح ادامه داد: احترام به سالمندان باعث ایجاد همبستگی اجتماعی و تقویت پیوندهای خانوادگی و اجتماعی می‌شود. همچنین این رفتار اخلاقی، نشان‌دهنده ایمان و تقوای افراد است که موجب پیشرفت معنوی و اجتماعی جامعه می‌شود.

رژیم صهیونیستی محکوم به نابودی است

وی با اشاره به روز آتش نشانی تاکید کرد: هفتم مهرماه به نام روز آتش نشانی و ایمنی بهانه ای است تا به گرامیداشت انسان هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می گذرند. بابت همه زحمات صادقانه وحضور این فرشته های نجات در نماز جمعه امروز سپاسگزارم.

خطیب جمعه برازجان با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی در جبهه‌های مختلف شکست‌های بزرگی را متحمل شده است اما سرشاخ شدن با حزب‌الله که به مراتب قدرتمندتر از سایر گروه‌های مقاومت در منطقه است عواقب پیش‌بینی نشده‌ای برای اشغالگران خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با فرود هزاران موشک در عمق سرزمینهای اشغالی و هدف قرار گرفتن زیرساخت‌ها و تاسیسات برق و انرژی و کارخانه‌ها و بنادر و فرودگاه‌ها که در تیررس موشکهای مقاومت قرار دارند، سرزمینهای اشغالی در بحران عمیقی فرو خواهد رفت.

مصلح با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس تاکید کرد: دشمن از پول، از سلاح، از امکانات، از تبلیغات جهانی برخوردار است، طرف مقابل مومنین، مجاهدین سبیل الله، عشری از اعشار آن امکانات را هم ندارند، اما در عین حال آن کسی که پیروز است طرف مجاهد فی سبیل الله است. مقاومت فلسطین پیروز است. حزب‌الله پیروز است.

وی با اشاره به هشدار رهبر انقلاب نسبت به جریان نفوذ تاکید کرد: نباید گذاشت دشمن شکست خورده، در داخل کشور با انحاء حیله‌ها و ترفندها، کار خودش را دنبال کند. پرچم نفوذ فرهنگی و سبک زندگی دشمن نباید در داخل کشور برافراشته شودو باید مراقبت کرد و همه موظفند، در وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، مطبوعات، وزارت علوم و وزارت بهداشت

کمبود و قطعی آب

امام جمعه دشتستان با اشاره به کمبود و قطعی آب اظهار کرد: به دلیل کمبود بارندگی‌های سال جاری و عدم ذخیره مناسب آب در سدها، متأسفانه در سطح شهر ستان کمبود و قطعی آب زیاد شده که مدیران باید برای حل این معضل چاره ای بیندیشند.

وی افزود: ما همچنان بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق توسط شهروندان عزیز توصیه می کنیم اما باید اذعان کرد توزیع عادلانه آب در سطح شهر و شهرستان انجام نمی گیرد.

مصلح تصریح کرد: چرا برخی از روستاها و محله‌ها آبشان قطع نمی‌شود اما برخی محله‌ها چندین ساعت قطعی آب دارند؟ بنابراین اولاً مشکل کمبود آب باید به صورت اصولی حل شود
و ثانیاً همین آبی که فعلاً وجود دارد عادلانه توزیع شود تا مردم احساس تبعیض نکنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ