نقش بریکس باید در عرصه بین المللی گسترده تر شود

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه گفت: نقش بریکس باید در عرصه بین المللی گسترده تر شود به ویژه در مسائل اقتصادی باید بتواند به یک قطب جدید تبدیل شود و این اراده کلیه اعضا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران ایرانی در خصوص نشست ها و ملاقات‌هایش در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد طی دو روز اخیر گفت: همچنان بحث لبنان و تهاجم رژیم صهیونیستی به این کشور در نشست ها و دیدارها از مهم ترین موضوعات است، که فضای سازمان ملل را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه جلسه اضطراری شورای امنیت در خصوص لبنان با حضور آقای میقاتی نخست وزیر لبنان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه همچنان شورای امنیت به دلیل سیاست امریکا که از هرگونه به نتیجه رسیدن این جلسات جلوگیری می کند، در خصوص تصمیم گیری در این نشست هم ناکام بود.

عراقچی افزود: اما تریبونی ایجاد شد که ایران، لبنان، سوریه و عراق نقطه نظرات خود را مطرح کنند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه سه نشست وزرای امور خارجه بریکس، مجمع گفتگوهای آسیا و کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد نیز شب گذشته برگزار شد، تصریح کرد: در هر سه نشست موضوعات غزه، فلسطین و لبنان مطرح بود.

وی افزود: نماینده فلسطین در کمیته فلسطین حضور یافت و گزارش مفصلی داد و سپس همه اعضای کمیته علیه جنایات رژیم اسرائیل موضع گرفتند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه نقش بریکس باید در عرصه بین المللی گسترده تر شود به ویژه در مسائل اقتصادی باید بتواند به یک قطب جدید تبدیل شود و این اراده کلیه اعضا است، خاطرنشان کرد: کشورهای متعددی هستند که تمایل دارند به بریکس بپیوندند. و این نشان می دهد بریکس دارد جای خود را در نظم نوین جهان باز می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ