غربالگری شنوایی بیش از ۱۹ هزار نوزاد اردبیلی

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۱۹ هزار و ۳۱۹ نوزاد تحت پوشش بهزیستی در یک‌سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته است.

حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به انجام غربالگری شنوایی در ۲۳ پایگاه بهزیستی اردبیل، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۳۱۹ نوزاد تحت پوشش بهزیستی در یک‌سال گذشته مورد غربالگری شنوایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین سه درصد کودکان دارای اختلالات کم شنوایی و ناشنوایی هستند، افزود: در سال اخیر ۶ هزار و ۹۹۳ کودک ۳ تا ۶ سال در ۲۳۱ پایگاه بهزیستی تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به راه‌اندازی ۴ مرکز روزانه آموزشی -توانبخشی ویژه در در سطح استان اشاره کرد و گفت: این مراکز با عنوان مراکز توانبخشی خانواده و کودک دارای اختلال شنوایی در شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس آباد راه‌اندازی شده است.

رضایی ادامه داد: مراکز توانبخشی به منظور فراهم بودن بستر مناسب در خانواده و جامعه جهت تداوم توانبخشی و برقراری ارتباط موثر و مداوم برای افراد مبتلا به اختلال شنوائی و یا دارای مشکلات زبانی و تکلم با هدف رساندن آنان به سطحی از مهارت‌های گفتار و زبان برای انطباق نسبی با شرایط افراد عادی در سنوات اخیر آغاز به کار کرده‌اند.

وی بیان کرد: در این مراکز از کارشناسان تخصصی از جمله کارشناس شنوائی شناس، کارشناس گفنار درمان، کارشناس روانشناسی و مربیان مجرب نسبت به ارائه خدمات ویژه توانبخشی، روانشناختی، آموزشی، ورزشی و هنری به توانخواهان و خانواده‌های آنان استفاده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستمر و روزانه از خدمات مراکز یاد شده استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ