نشست سران مجمع گفتگوی همکاری آسیا هفته آینده برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: وزیر امور خارجه کشورمان با برگزاری نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیا در نیویورک، نشست هفته آینده سران در قطر را فرصت مهمی برای تقویت روابط اعضا دانست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در ادامه نشست‌های چندجانبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) به ریاست سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک برگزار شد.

در ابتدای این نشست، وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی به گسترش همکاری‌ها در بین کشورهای عضو مجمع اشاره کرد و نشست اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو در تیرماه جاری در تهران را نقطه عطفی در تاریخ همکاری‌های کشورهای عضو دانست.

وی همچنین نشست سران کشورهای عضو مجمع را که قرار است در روزهای نهم و دهم مهرماه 1403 در دوحه قطر برگزار شود، فرصت دیگری دانست که کشورهای عضو با گفتگو در عالی ترین سطح، همکاریهای فی مابین را تقویت کنند. 

در ادامه این نشست، ناصر المطیری دبیرکل جدید مجمع گفتگوی همکاری آسیا گزارشی از فعالیت‌های اخیر مجمع و آماده سازی‌های مربوط به نشست سران در قطر را به اطلاع اعضا رساند.

پس از آن وزرا و مقامات کشورهای عضو به بیان نظرات خود در خصوص مجمع و همکاری‌های آتی آن پرداختند. سخنرانان از ایران بخاطر ریاست موفق و موثر بر مجمع طی دو سال اخیر و تحولات مثبت این دوره قدردانی کردند.

در این جلسه همچنین وزیر مشاور در امور خارجه قطر حاضرین را در جریان برنامه های تنظیم شده در نشست سران در دوحه قرار داد. در ادامه نیز پیش نویس اسناد نشست سران به تصویب حاضرین رسید.

یادآوری می شود مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD متشکل از 35 کشور آسیایی می باشد که بیش از 20 سال است ارتقای گفتگوی درون- آسیایی را با هدف اجرای پروژه ها و برنامه های مختلف همکاری در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی در دستورکار دارد. از مهرماه 1402 ریاست این مجمع برعهده ایران بوده است.

قرار است نشست سران مجمع با حضور روسای جمهوری کشورهای عضو از جمله مسعود پزشکیان هفته آینده در دوحه قطر برگزار شود. مجمع تجاری و نیز برخی فعالیتهای ورزشی از جمله برنامه های قطر در حاشیه نشست سران است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ