فقط با همدردی مشکل فلسطین حل نمی‌شود

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور گفت: به ذهن انسان هم نمی‌رسید در دنیا افرادی وجود داشته باشد که بر سر انسان‌ها بمب بریزند و آمریکا و مدعیان حقوق بشر از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در سخنرانی خود در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد پس از سفر به نیویورک، گفت: به خانواده های داغدار فاجعه دردناک معدن طبس تسلیت می گویم؛ تعدادی از وزرا و مسئولان وزیر کشور، وزیر صمت، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی پیگیر بودند در دولت هم محمدرضا عارف مسأله را پیگیری می کند.

رئیس جمهور گفت: تلاش می کنیم از این به بعد دیگر چنین اتفاقاتی تا جایی که امکان پذیر باشد رخ ندهد ضمن اینکه خانواده های داغدار را تلاش می کنیم غم دیگری به خاطر دوری از عزیزانشان نداشته باشند.

پزشکیان درباره سفر به نیویورک، اظهار کرد: سفر پربرکتی بود فرصتی داشتیم که با سران کشورها گفت‌وگو کنیم و دغدغه خود از غزه و فلسطین و لبنان را با دیگران در میان بگذاریم. قرار شد در آینده جلساتی با کشورها اسلامی داشته باشیم و بیانیه و اعتراضات خود را اعلام کنیم و تصمیماتی نیز گرفته شود.

وی ادامه داد: با رئیس شورای اروپا و سران کشورهای اروپایی صحبت کردیم، اما آنها می‌گفتند که ما جنایات اسرائیل را محکوم کرده‌ایم اما آمریکا هم باید مساله را حل کند و نتانیاهو که نمی‌شود نام انسان را بر او گذاشت. این مسائل را در صحن سازمان ملل و در دیدارهایی که داشتیم بیان کردیم، همه اظهار همدری می‌کردند اما با همدردی مشکل حل نمی‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر در کشور ما و کشورهای دیگر اتفاق ساده‌ای رخ دهد، زمین و زمان را به هم می‌دوزند که حقوق بشر زیر پا گذاشته شده است اما همین‌ها در مقابل جنایات اسرائیل و کشتار صدها نفر سکوت می‌کنند و توجیه می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ