«چلیپا و هلال» رونمایی شد/ همجواری بلافصل یک مسجد و یک کلیسا

اقتصاد ایران: همزمان با هفته دفاع مقدس، مستند «چلیپا و هلال» جدیدترین اثر گروه مستند روایت فتح رونمایی شد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مراسمی که روز گذشته چهارشنبه 4 مهرماه و در تالار شهید سیدمرتضی آوینی بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، باحضور جمعی از مستندسازان، مدیران و پیشکسوتان بنیاد فرهنگی روایت فتح از مستند «چلیپا و هلال» به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیه‌کنندگی شهرام ناصری رونمایی شد.

در این مراسم سردار علی مقواساز رئیس بنیادفرهنگی روایت فتح طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ماباید باور کنیم که هنوز حماسه دفاع مقدس می‌تواند و باید دستاویز آثار هنری در زمینه‌های مختلف به ویژه مستند باشد. در واقع این مطالبه مقام معظم رهبری از ماست و باید به گونه‌ای عمل کنیم که آثار مستند برای نسل امروز جذاب و روایتگر بخشی از هویت تاریخی این سرزمین باشد.

وی افزود: باید به حیات شهدا نیز در زندگی امروز اشاره کرد که می‌توان از اتفاقات و وقایع امروز که شهدا منشاء آن هستند آثار هنری ویژه‌ای تهیه و تولید کرد.

در ادامه نیز محسن اردستانی با بیان ویژگی‌های این سوژه گفت: داستان شکل‌گیری این مستند از یک تلفن شروع شد و برای ساخت آن بدون هیچ مقدمه‌ای به آبادان رفتم و الحمدلله نتیجه کار به گونه‌ای که مشاهده می‌کنید درآمد و مورد استقبال قرار گرفت.

در پایان نیز با رونمایی از پوستر این مستند، این مستند برای حاضران به نمایش درآمد.

به گفته علی استرابی در گفت‌وگویی با تسنیم، این مستند به همجواری بلافصل یک مسجد و یک کلیسا در شهر آبادان می‌پردازد. سابقه کلیسا از مسجد بیشتر است و هر دو آنها در دوران دفاع مقدس و در پشتیبانی از رزمنده‌ها بسیار فعال بودند. این مستند به خوبی نشان می‌دهد که در زمان جنگ، روحیه مقاومت و دفاع از کشور تنها به مسلمانان اختصاص نداشته و موضوعی فراتر از ادیان بوده است. راوی این مستند، خود مسجد و خود کلیسا هستند؛ راوی مسجد با لهجه آبادانی سخن می‌گوید و راوی کلیسا لهجه ارمنی دارد. شوخی‌های جذابی نیز در زیرمتن کار قرار داده شده که باعث جذابیت بیشتر مستند می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ