اسلامی: توجه به ایمنی در صنعت هسته‌ای اهمیت دارد

اقتصاد ایران: رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که به اصفهان سفر کرده در آیین افتتاحیه نخستین المپیاد آتش‌نشانان صنعت هسته‌ای با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت هسته‌ای گفت: در همه سطوح الزامات ایمنی برای پیشگیری و مواجهه با هرگونه حوادث در صنعت هسته‌ای در اولویت است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) 5 مهرماه، به‌منظور افتتاح چندین طرح و پروژه فرهنگی و آموزشی مرتبط با صنعت هسته‌ای به اصفهان سفر کرده است.

اسلامی صبح امروز به زیارت مزار شهدای گمنام در منطقه هسته‌ای شهید رئیسی اصفهان رفت و به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

در جریان سفر معاون رییس جمهور به اصفهان، عملیات احداث ساختمان شبیه‌ساز مقیاس کامل نیروگاه اتمی بوشهر با هدف آموزش دانشجویان در منطقه هسته‌ای شهید رئیسی اصفهان آغاز شد.

علاوه بر این معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در جریان سفر به اصفهان در پنجم مهرماه در آیین افتتاحیه نخستین المپیاد آتش‌نشانان صنعت هسته‌ای شرکت کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره این المپیاد گفت: در همه سطوح الزامات ایمنی برای پیشگیری و مواجهه با هرگونه حوادث در صنعت هسته‌ای در اولویت قرار دارد.

وی تصریح کرد: درایت، هوش و عملکرد به موقع آتش‌نشانان فعال در صنعت ‌هسته‌ای می‌تواند در کاهش حوادث، نقش بسیار مهمی داشته باشد.

معاون رییس‌جمهور تاکید کرد: آموزش و آشنا بودن با پیشرفته‌ترین علوم و فنون و اعمال ایمنی مطابق با آخرین استاندارد‌های دنیا بسیار ضروری است زیرا صنعت هسته‌ای حساس‌ترین صنعت در دنیا محسوب می‌شود بنابراین توجه به مقوله ایمنی در این صنعت بسیار حائز اهمیت است.

محمدرضا کاردان، ‌رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور نیز در آیین افتتاحیه نخستین المپیاد آتش‌نشانان صنعت هسته‌ای در اصفهان گفت: برگزاری المپیاد سبب می‌شود تا آتش‌نشانان در بستر رقابت دوستانه بتوانند توانمندی‌های خود را ارتقا دهند و با به اشتراک‌گذاشتن تجارب به رد و بدل کردن اطلاعات در زمینه ایمنی بپردازند؛ این روند موجب افزایش و ارتقای توانمندی‌های فردی و گروهی این افراد می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ به‌طور کلی آتش‌نشانان در سراسر کشور از سطح آمادگی قابل قبولی برخوردار هستند البته باید توجه داشت که مساله ایمنی در صنعت هسته‌ای به شکل ویژه دنبال می‌شود زیرا ایمنی در این صنعت بسیار متفاوت با سایر حوزه‌هاست.

رییس مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای در سراسر دنیا از سطح و استانداردهای ایمنی بسیار بالایی برخوردار است و در کشور ما نیز چنین است، بیش از یک‌صد هزار نفر در کشور و در حوزه استفاده از فناوری هسته‌ای فعال هستند. البته باید توجه داشت که صنعت هسته‌ای به‌صورت بالقوه می‌تواند با خطراتی مواجه باشد اما در طول سال‌های گذشته و با توجه به اعمال استانداردهای دقیق، هیچ فردی در اثر حوادث در این صنعت جان خود را از دست نداده است. البته چند سانحه کوچک و خارج از حوزه سازمان انرژی اتمی ایران و در حوزه سایر صنایع رخ داده که خوشبختانه هیچ کدام منجر به فوت افراد نشده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ