هشدار جدی درباره کاهش اهدای خون در تهران: ۳۰۰ واحد کمبود روزانه در توزیع خون

اقتصاد ایران: مدیرکل انتقال خون استان تهران با ابراز نگرانی نسبت به کاهش مراجعات برای اهدای خون به دلیل تعطیلات پایان تابستان و بازگشایی مدارس، اعلام کرد که اختلاف روزانه بین اهدای خون و توزیع آن به ۳۰۰ واحد رسیده است. این روند می‌تواند ذخایر خونی تهران را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سید منتظر شبر، مدیرکل انتقال خون استان تهران، نسبت به کاهش مراجعات شهروندان برای اهدای خون هشدار داد و اعلام کرد که این روند به دلیل تعطیلات پایان شهریور و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، به شدت کاهش یافته است. وی افزود: کاهش مراجعه برای اهدای خون در روزهای آغازین مهرماه تشدید شده و مردم برای حفظ ذخایر خونی باید به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که میزان توزیع خون در مراکز درمانی بیشتر از میزان اهدای خون است، گفت: "روزانه حدود ۳۰۰ واحد خون بیشتر از آنچه اهدا می‌شود، به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود." این اختلاف نگران‌کننده می‌تواند منجر به کاهش ذخایر خونی حیاتی شود.

شبر تاکید کرد که اهدای خون نباید به عنوان یک امر اختیاری و فوق‌برنامه تلقی شود. "افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند، باید بدانند که ممکن است در هر لحظه، خود یا یکی از اعضای خانواده‌شان به خون نیاز داشته باشند." وی هشدار داد که اگر روند کنونی ادامه یابد، ذخایر خونی پایتخت تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.

در پایان، وی یادآوری کرد که خون برای انجام عمل‌های جراحی ضروری و حیاتی است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. مردم باید درک کنند که اهدای خون یک نیاز اساسی است و می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ