مصائب عدم حضور نماینده سازمان اوقاف در شورای عالی بیمه

اقتصاد ایران: مدیرعامل بیمارستان خیریه سوم شعبان گفت: خواسته ما این است که در شورای عالی بیمه، نماینده‌ای از سازمان اوقاف و امور خیریه حضور داشته باشد که از مراکز درمانی خیریه و موقوفه دفاع کند.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیمارستان خیریه سوم شعبان در منطقه‌ای قرار گرفته که مورد نیاز درمانی بسیاری از مردم منطقه است. جمعی از خیرین و بازاریان بانی راه‌اندازی این بیمارستان شده‌اند و خوشبختانه این مرکز مهم درمانی همچنان در حال توسعه است.

نکته مهم در فعالیت بیمارستان، مسائلی در حوزه تعرفه و صنعت بیمه است که شامل بسیاری از مراکز درمانی خیریه نیز می‌شود. هادی خلجی، مدیرعامل بیمارستان سوم شعبان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم می‌گوید: چهار تعرفه دولتی، غیر دولتی، خصوصی و خیریه داریم. زمانی که می‌خواهند تعرفه گذاری کنند از دی ماه شروع می‌کنند و سازمان نظام پزشکی تا اردیبهشت ماه فعالیت را ادامه می‌دهد.

حال سؤال این است آیا سازمان نظام پزشکی دنبال بحث تعرفه خیریه، دولتی یا غیر دولتی است و این موضوع را به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم در حوزه درمانی پیگیری می‌کند یا خیر؟

با توجه به اینکه 30 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه و خیریه است، مدیرعامل بیمارستان سوم شعبان در این باره به تسنیم می‌گوید: چگونه می‌شود در این جلسات رئیس سازمان نظام پزشکی، معاون وزیر بهداشت مدیران کل وزارت بهداشت حتی یک جلسه با سازمان اوقاف شرکت نمی‌کنند؟ آنها تنها در یک جلسه در سال 1401 حضور داشتند. در صورتی که در انجمن صنفی مؤسسات خصوصی حضور پیدا می‌کنند.

 

 

خلجی با بیان اینکه موسسات موقوفه و خیریه عرصه و اعیان گذاشتند و تجهیزات به روز دارند، می‌گوید: مگر هزینه‌ها که در مراکز خیریه و موقوفه وجود دارد، غیر از مراکز خصوصی است؟ دارو و تجهیزات را به همان قیمت خریداری می‌کنیم و آمار مشخص است. خواسته ما این است که در شورای عالی بیمه نماینده از سازمان اوقاف حضور داشته باشد تا از مراکز درمانی خیریه و موقوفه دفاع کند.

او با اشاره به خبری مبنی بر اعطای پول‌های مراکز دانشگاهی در روزهای اخیر، می‌گوید: تفاوت مراکز دانشگاهی با بخش خصوصی این است در مراکز دولتی حقوق کارکنان را وزارت اقتصاد و دارایی می‌پردازد. در بحث دارو و تجهیزات به صورت تجمیعی خرید می‌کنند و فشاری که در بخش مراکز درمانی خیریه وجود دارد در مراکز دولتی وجود ندارد، ولی مراکز خیریه حقوقشان باید بر اساس درآمدشان باشد.

همه این موارد در حالی است که رویکرد کلی دولت سیزدهم و چهاردهم بر توسعه و گسترش مراکز درمانی خیریه معطوف است. همچنین شعار رئیس جمهور فعلی بر اساس عدالت و اجرای قانون بوده. در همین قانون ضوابط اجرای بودجه بند 17 تصریح می‌کند که یک ماه پس از ارائه اسناد باید مبالغ پرداخت شود.

مدیرعامل بیمارستان سوم شعبان با اشاره به اینکه در این بیمارستان سه شیفت دیالیز انجام می‌شود، تصریح می‌کند: صافی دیالیز را تنها از چند شرکت خاص می‌توانیم دریافت کنیم. این در حالی است که 12 دستگاه دیالیز داریم و روزانه حدود 100 مورد دیالیز انجام می‌دهیم.

او تأکید می‌کند: برای ادامه فعالیت‌ها نیاز به حمایت داریم و سیاست کلان باید عوض شود تا نگاه مدیران ارشد وزارت بهداشت نسبت به مراکز خیریه تغییر کند.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ