تظاهرات اعتراض آمیز در تل‌آویو به خشونت کشیده شد

اقتصاد ایران: خانواده اسرای صهیونیست که در غزه حضور دارند، برای مجبور کردن نتانیاهو به پذیرش توافق مبادله اسرا با حماس مجددا به خیابان آمدند که با ورود پلیس به خشونت کشیده شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، هزاران نفر از تظاهرات کنندگان شنبه شب در مناطق مختلفی از (فلسطین اشغالی) دست به تظاهرات زده و خواهان بازگشت اسرا و برگزاری انتخابات زود هنگام شدند.

در تل‌آویو هزاران نفر از مهاجران صهیونیست در تقاطع عزرائیلی، میدان ربوده شدگان و در مقابل وزارت جنگ اسرائیل دست به تظاهرات زده و اعتراض خود را نسبت به سیاست‌های نتانیاهو و کابینه‌اش ابراز داشتند.

آغاز این تظاهرات از کمپ اعتراض آمیز ایجاد شده در خیابان روچیلد آغاز و به سوی خیابان کاپلان اصلی‌‌ترین محل تجمع معترضین برگزار شد.

 

.

 

خبرنگاران رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، نیروهای پلیس با شماری از تظاهرات کنندگان درگیر شدند.

در مقابل برخی از معترضین نیز تلاش کردند تا خیابان‌های اطراف محل برگزاری تظاهرات را هم مسدود کنند.

پلیس برای متفرق کردن مردم، از نیروهای اسب سوار خود استفاده کرد که باعث شد شماری از تظاهرات کنندگان از جمله خواهر یکی از اسرای صهیونیست زیر دست و پای اسب بماند.

ناتالیو تسینجوکر برادر ماتان تسینجکر اسیر صهیونیست زیر سم اسب‌های پلیس مجروح و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

پلیس همچنین دست کم سه تظاهرات کننده را هم بعد از مضروب کردن دستگیر و با خود برد.

در حیفا نیز هزاران نفر در تقاطع حوریف تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند، معترضین با سر دادن شعارهایی خواهان امضای فوری توافق مبادله اسرا شدند.

صدهانفر نیز در قیساریه در اطراف اقامتگان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تظاهرات کردند، این افراد با روشن کردن آتش مراتب اعتراض خود را به نادیده گرفته شدن نظرات افکار عمومی اسرائیل توسط نتانیاهو ابراز داشتند.

در تقاطع کرکور واقع در شمال فلسطین اشغالی نیز صدها نفر دست به تجمع اعتراض آمیز زده و برای مدتی خیابان‌های اطراف را مسدود کردند.

در این منطقه نیز پلیس با تظاهرات کنندگان درگیر و دست کم یک نفر از آنها را بازداشت کرد.

در قدس هم تظاهرات همچون هفته‌های گذشته در مقابل محل اقامت رئیس رژیم صهیونیستی برگزار شد، معترضین بعد از آن به سوی محل تحصن معترضین در میدان پاریس این شهر رهسپار شدند.

در جنوب فلسطین اشغالی هم شهرهای بئر السبع، النقب و چند نقطه دیگر از شهرک های صهیونیست نشین نیز شاهد تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه سیاست‌های نتانیاهو بودند.

خانواده اسرای صهیونیست که همچنان در مقابل درب خیابان بگین (کریا) مقر وزارت جنگ اسرائیل تجمع کرده‌اند به خبرنگاران گفتند، نتانیاهو و اعضای کابینه امنیتی‌اش محور فیلادلفیا را به گورستان دسته جمعی اسرا تبدیل کرده‌اند، به گفته آنها مصوبه کابینه امنیتی اسرائیل در مورد ادامه حضور نیروهای نظامی در محور فیلادلفا هیچ نوع استدلال موضوعی نداشته و صرفا یک اقدام جنایتکارانه برای ادامه بقای سیاسی است.

اعضای خانواده این اسرا در بیانیه خود اعلام کردند: به استثنای وزیر جنگ که از دیدگاه آنها صداقت از خود نشان داده، نتانیاهو و دار و دسته‌اش در کابینه امنیتی اسرائیل به دنبال به شکست کشاندن توافق هستند.

به گفته خانواده اسرا، نتانیاهو حکم اعدام فرزندان آنها را صادر کرده است و برای اینکه این روند متوقف شود، او باید هم‌اکنون کنار برود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ