وزیر خارجه روسیه: ترور اسماعیل هنیه تلاشی برای تحریک ایران بود

اقتصاد ایران: لاوروف درمصاحبه‌ای گفت: ترور «هنیه» در تهران اقدامی تحریک آمیز ضد تهران بود و ایران از تسلیم شدن در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و کشیده شدن به عملیات نظامی در مقیاس بزرگ خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در سخنانی به عملکرد جمهوری اسلامی ایران در قبال اقدامات تحریک آمیز منطقه‌ای ضد ایران پس از ترور شهید «هنیه» پرداخت.

در همین ارتباط، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه RT روسیه، موضع مقامات ایرانی در قبال اقدامات تحریک آمیز منطقه‌ای برای شعله‌ور کردن آتش جنگ منطقه‌ای پس از ترور هدفمند شهید «هنیه» در تهران را مسئولانه و متوازن خواند.

بر پایه این گزارش، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه در مصاحبه اختصاصی خود گفت که ترور رئیس دفتر حماس در تهران، اقدامی برای تحریک ایران بود.

لاوروف ترور شهید هنیه در تهران را اقدامی تحریک آمیز ضد ایران خواند و افزود: «ایران اقدامات تحریک آمیزی را که به سمت عملیات نظامی گسترده در منطقه کشیده شود، رد می‌کند.»

مقام روسیه تصریح کرد که «ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران اقدامی تحریک آمیز علیه ایران بود و بر همین اساس این ترور در تهران صورت گرفت.»

به گزارش روسیاالیوم، لاوروف بارها بر رد تلاش‌ها برای مسئول دانستن ایران در قبال همه چیز تاکید کرد و این تلاش‌ها را تحریک‌آمیز دانست.

سرگئی لاوروف اضافه کرد: «بر این باورم که سران ایران مواضع مسئولانه و متعادلی اتخاذ می‌کنند و در پی جلوگیری از تشدید درگیری در منطقه هستند».

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با شبکه RT روسیه به جنگ غزه پرداخت و درباره احتمال جدی بودن سرایت بحران در غزه به وقوع جنگی منطقه‌ای هشدار داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ