رسانه عبری: اسرائیل به سوی پرتگاه دوزخ پیش می‌رود

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد، جامعه اسرائیل هر روز با تعداد بیشتری از نظامیانی که در جنگ بی پایان اسرائیل قربانی می‌شوند، مواجه شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، جامعه اسرائیل هر روز با افزایش شمار نظامیانی مواجه می‌شود که در جنگی که پایانی برای آن متصور نیست، مواجه می‌شود، و در شرایطی به زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهد که به عینه می‌بیند اسرائیل به سوی پرتگاه برده می‌شود.

آلون بن دیوید تحلیل‌گر مسایل نظامی معاریو و شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این نوشتار تاکید کرد، جامعه اسرائیل به نحوی به شرایط اسرائیل می‌نگرد که گویی فردی است که از خارج یک خودرو در حال حرکت خودرو را برای برخورد و تصادف مشاهده می‌کند.

به اعتقاد این تحلیل‌گر اسرائیلی‌ها ظاهرا به مشاهده فیلم‌های فجایع نه تنها عادت بلکه معتاد شده‌اند و خود به بازیگران یک فیلم واقعی از این فیلم‌های فاجعه بار تبدیل شده‌اند، اما ظاهرا این مسئله را درک نکرده و تصور می‌کنند همچنان بیننده بوده و به همین شکل هم رفتار می‌کنند.

به نوشته بن دیوید حدود دو ماه است که اسرائیل در یک دو راهی به شکل T قرار گرفته است، اگر به سمت راست برود، می‌توان به توافق مبادله اسرا (شاید هم جزئی) رسید، جنگ پر هزینه در غزه متوقف و احتمال دستیابی به حل و فصلی برای اوضاع شمال و حتی کل منطقه هم وجود دارد، اما اگر به سمت چپ برود، این اقدام منجر به از دست دادن اسرا و گام نهادن در جاده‌ای می‌شود که منجر به جنگ منطقه‌ای وسیعی خواهد شد.

او در این رابطه افزود، بسیار حایز اهمیت است که آن افرادی که خود را بیننده می‌بینند، کمی چشم خود را از روی صفحه موبایل‌های خود بردارند و بدانند که ما گردش را انجام دادیم اما به طرف صحیح آن این گردش انجام نشده است.

این در حالی است که آمریکایی‌ها همچنان نقش مهمانداران هواپیما را ایفا می‌کنند که سعی دارند، مسافران را آرام کرده و به آنها بگویند تکان‌های هواپیما صرفا به دلیل ورود به چاله هوایی بوده، و همه چیز تحت کنترل خواهد بود، اما این حقیقت به مسافران گفته نمی‌شود که خلبان (نتانیاهو) تصمیم خود را برای برخورد با کوه گرفته است.

این تحلیل‌گر نظامی اسرائیلی هم به جرگه تعداد قابل توجهی از تحلیل‌گران اسرائیلی پیوست که تاکید دارند، پافشاری نتانیاهو بر حضور نظامی در محور فیلادلفیا و محور نتساریم، شانس دستیابی به توافق مبادله اسرا را به صفر رسانده است و باعث خواهد شد تا این درگیری به جنگ وسیع منطقه‌ای و تقابل نظامی بی پایان در غزه منجر شود.

او همچنین اعتراف کرد، 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) آغاز فروپاشی اسرائیل را رقم زده است در حالی که جرقه جنگ با کشورهای پیرامونی هم  شعله ور شده است، اما با این وجود به جای آن مسئولین اسرائیلی برای توقف آن تلاش کنند، از هیچ اقدامی برای سرعت بخشیدن به تحقق این امر فروگذار نیستند.

بن دیوید با انتقاد از نتانیاهو گفت: نخست وزیر این هفته گزینه ادامه جنگ را برگزید، همانطور که همواره از وی دیده بودیم، نه او و نه هیچ یک از اعضای خانواده‌اش هزینه این تصمیم را نخواهند پرداخت بلکه ما اسرائیلی‌ها بهای آن را می‌پردازیم.

این تحلیل‌گر در پایان از رهبران سرویس‌های امنیتی اسرائیل هم خواست تا حقایق را نه به شکل در گوشی بلکه با صدای بلند فریاد بزنند تا جامعه اسرائیل از خواب غفلت بیدار شود، چون جامعه اسرائیل امروز همانند قورباغه‌ای است که در عمق یک ظرف خوابیده است و در حبابی از بی خبری نگه داشته شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ