اسرائیل در وحشت شعله ور شدن آتش انتفاضه

اقتصاد ایران: در حالی که رسانه‌های عبری زبان از خطر شعله ور شدن مجدد انتفاضه در کرانه باختری سخن گفتند، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای بررسی عملیات کرانه باختری به جنین رفت.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یسرائیل هیوم شامگاه شنبه در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش خود را به کرانه باختری رسانده و از نزدیک با فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل در رابطه با روند درگیری و جنگ در جنین به گفتگو پرداخت.

به نوشته این رسانه عبری زبان هالیوی امروز شنبه برای بررسی اوضاع در جنین به این منطقه آمد و با ژنرال آوی پیلوت فرمانده منطقه مرکزی ارتش اسرائیل، سرهنگ دوم یاکی دولف فرمانده لشکر یهودا و سامره (کرانه باختری) و شماری از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل که در این درگیری شرکت دارند، دیدار و از آنها گزارشی در مورد عملیات انجام گرفته در این منطقه دریافت کرد.

او در سخنانی ادعا کرد، ارتش اسرائیل اجازه نخواهد داد (مبارزان فلسطینی) مجددا در منطقه کرانه باختری سر بلند کنند و از اینرو از شهر به شهر و از اردوگاه به اردوگاه به جنگ با آنها خواهد پرداخت.

این ادعا در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌های عبری زبان از هشدارهای امنیتی در رابطه با آماده شدن زمینه برای شعله ور شدن انتفاضه‌ای دیگر در کرانه باختری به موازات نوار غزه و جبهه شمال منتشر کردند.

تحلیل‌گران و فرماندهان نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی، از قرار گرفتن کرانه باختری در آستانه انتفاضه‌ای بزرگ سخن به میان آورده‌اند.

یسرائیل هیوم در خبر دیگری هم به نقل از فرماندهی منطقه مرکزی ارتش اسرائیل هشدار داده بود که اوضاع در کرانه باختری در آستانه انفجار قرار دارد و در صورت شعله ور شدن انتفاضه در این منطقه، بار سنگین دیگری بر گرده ارتش اسرائیل آن هم در شرایطی که ادامه جنگ 11 ماهه در نوار غزه از یک سو و درگیری در شمال از سوی دیگر ارتش اسرائیل را به شدت فرسوده کرده است.

روزنامه هاآرتص هم در گزارشی از افزایش نگرانی‌ها نسبت به شعله ور شدن مبارزات فلسطیان در کرانه باختری سخن گفت و به نقل از منابع آگاه نظامی اسرائیلی خبر داد، امروز نه تنها در شمال کرانه باختری بلکه در جنوب آن نیز روند مبارزات فلسطینیان سرعت بیشتری گرفته و نمونه بارز آن عملیاتی بود که در الخلیل انجام گرفت و احتمالا عملیات‌های مشابه دیگری هم در کرانه باختری شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ