برگزاری اعتراضات طرفداران و مخالفان حزب افراطی آلمان

اقتصاد ایران: در آستانه برگزاری انتخابات ایالتی در تورینگن هزاران نفر از طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان و مخالفان این حزب به خیابان‌ها آمده و اعتراضات گسترده ای را با حضور نیروهای پلیس برگزار کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان، یک روز قبل از انتخابات ایالتی در تورینگن آلمان فضای دو قطبی در جامعه آلمان دوباره آشکار شده است.

در آستانه برگزاری این انتخابات هزاران نفر از طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان به خیابان های این کشور آمدند.

به این ترتیب پایان کارزار انتخاباتی حزب "افراطی جایگزینی" برای آلمان در تورینگن، هزاران نفر را یک روز قبل از انتخابات ایالتی در ارفورت در این ایالت به خیابان ها آورد. حدود 1300 نفر از هواداران این حزب افراطی به همراه "بیورن هوکه، نامزد اصلی حزب افراطی جایگزینی بری آلمان AfD و آلیس وایدل، رئیس این حزب در میدان کلیسای جامع در پایتخت ایالت تورینگن راهپیمایی کردند. حدود 3000 نفر هم در فاصله 100 متری ازاین تجمعات علیه تغییر جهت به سمت راست و افراط گرایی راست در تورینگن تظاهرات کردند.

پلیس با گروه زیادی در محل این اجتماعات حضور یافت. به گفته یک سخنگوی پلیس نیروهایی از ایالت هسن، نیدرزاکسن، براندنبورگ و مکلنبورگ-پومرانی غربی از این نیروها حمایت کردند.

هواداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان بارها فریاد می زدند "شرق، شرق، شرق آلمان" و همچنین "اخراج، اخراج" علیه پناهجویان . هوکه سایر احزاب را به "از دست دادن مردم" متهم کرد. وی اعلام کرد که AfD می تواند روز یکشنبه تاریخ ساز شود.

برخی ائتلاف ها هم برای اعتراضات متقابل فراخوان داده بودند. این تظاهرات که تعداد بیشتری از مردم به آن پیوستند، از ایستگاه قطار به سمت میدان کلیسای جامع این شهر حرکت کردند. تظاهرکنندگان از جمله فریادهای «نازی‌ها بیرون» و «برو بیرون» سر دادند. به گفته پلیس، چندین شرکت کننده در این اعتراضات نقاب پوشیده بودند که ناقض قانون اجتماعات است. برخی از افراد پس از سخنرانی نقاب های خود را برداشتند.

معترضان فریاد می زدند ما اجازه نخواهیم داد که حزب افراطی جایگزینی برای آلمان با تحریکات راست افراطی خود بر انتخابات آخر هفته مسلط شود، مردم را مرعوب کند و از شهر ما به عنوان محلی برای تبلیغات خود سوء استفاده کند. حدود یک هفته پیش نیز هزاران نفر در ارفورت علیه افراط گرایی دست راستی و تغییر جهت به راست به خیابان ها آمدند.

آخرین نظرسنجی های انتخاباتی در تورینگن نشان می دهد که AfD با مقادیر بین 29 تا 30 درصد پیشتاز است. پشت سر آنها حزب دموکرات مسیحی، حزب تازه تاسیس BSW و چپ قرار داشتند. حدود 1.66 میلیون تورینگن برای شرکت در انتخابات ایالتی در روز یکشنبه فراخوانده شده اند.

در آستانه برگزاری انتخابات ایالتی در شرق آلمان حزب تازه تاسیس "صحرا واگنکنشت"، که شانس بالایی برای موفقیت در این انتخابات دارد توقف حمایت‌ها از اوکراین و عدم استقرار تسلیحات دوربرد آمریکا در خاک کشورش را شروط تشکیل ائتلاف با دیگر احزاب اعلام کرد.

در همین راستا حزب صحرا واگنکنشت (BSW) استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکا در آلمان و تحویل بیشتر تسلیحات به اوکراین را رد می‌کند. رهبر این حزب تأکید کرد: البته باید در توافقنامه ائتلاف موضعی در مورد این موضوعات وجود داشته باشد. یک دولت ایالتی آینده نیز باید از این مسائل در سطح فدرال دفاع کند. این مسائل برای واگنکنشت "شرط مشارکت در یک دولت ایالتی است.

پارلمان های ایالتی جدید روز یکشنبه در تورینگن و زاکسن انتخاب می شوند. در هر دو ایالت، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در نظرسنجی ها پیشتاز است و بعد از آن حزب دموکرات مسیحی و سپس BSW قرار دارد.

صحرا واگنکنشت رئیس حزب تازه تاسیس BSW اخیرا هم خواستار رد طرح‌های استقرار موشک‌های دوربرد جدید ایالات متحده آمریکا در آلمان به عنوان شرطی برای ائتلاف با حزبش در سطح ایالتی شده بود.

واگنکنشت همچنین تاکید کرد که این سلاح ها شکاف دفاعی را از بین نمی برند، بلکه سلاح های تهاجمی هستند که آلمان را به هدف اصلی موشک های هسته‌ای روسیه تبدیل می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ