حق‌شناس با دست شکسته برنز گرفت/ پایان کار پاراتکواندو با سه مدال

اقتصاد ایران: پاراتکواندوکار تیم ملی کشورمان با وجود آسیب دیدگی شدید از ناحیه دست راست در مبارزه رده بندی به مصاف حریفی از قزاقستان رفت و با پیروزی برابر این حریف به مدال برنز دست یافت.

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، آخرین نماینده پاراتکواندو ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در مبارزه رده‌بندی برای کسب مدال برنز به مصاف «نیشان اومیرلی» از قزاقستان رفت و در پایان با پیروزی ۱۶ بر ۱۴ برابر این حریف به مدال برنز دست پیدا کرد.

حق شناس در مسابقات نوبت صبح بعد از یک استراحت، در یک مبارزه سخت و نزدیک برابر «لیو لودینگ» از چین به برتری ۱۹ بر ۱۷ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود. وی که در این مبارزه از ناحیه دست راست دچار شکستگی شده بود با همین شرایط مسابقات را ادامه داد و در مرحله نیمه نهایی برابر «مت بوش» از بریتانیا دارنده سه مدال طلای جهان به میدان رفت و با شکست ۲۶ بر ۱۳ برابر وی به دیدار رده بندی رفت.

علیرضا بخت دیگر نماینده کشورمان در مسابقات امروز و در وزن ۸۰- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، «نورلان دمبایف» از قزاقستان به برتری دست یافت و سپس با شکست برابر «توشتمیروف» دارنده مدال طلای جهان و آسیا از ازبکستان باخت و در دیدار رده بندی حریف صربستانی خود را شکست داد و برنز گرفت.

تیم ملی پاراتکواندو کشورمان که در این دوره از بازی‌ها ۵ نماینده داشت. با یک نقره و دو برنز به کار خود پایان داد. زهرا رحیمی در وزن ۵۲- کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شد، علیرضا بخت در وزن ۸۰- کیلوگرم و حامد حق شناس هم در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز دو برنز کسب کردند. سعید صادقیان پور به دلیل آسیب دیدگی و مریم عبدالله پور هم با شکست برابر رقبای خود از دستیابی به مدال بازماندند.

مسابقات تکواندو هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک با حضور ۱۲۰ پاراتکواندوکار از ۴۲ کشور در کاخ «گرندپله» شهر پاریس برگزار شد.

مدال آوران ورزش ایران در هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک:

مدال طلا:

* ساره جوانمردی - تپانچه بادی ۱۰ متر

مدال نقره:

* ظفر ذاکر - پرتاب وزنه
* پرستو حبیبی- پرتاب کلاب
* زهرا رحیمی - پاراتکواندو
* فاطمه همتی - پاراتیروکمان

مدال برنز:

* علیرضا بخت - پاراتکواندو
* حامد حق شناس - پاراتکواندو

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ