ادامه سریال اختلافات داخلی اسرائیل؛ لشگر غزه علیه «کوگات»

اقتصاد ایران: در ادامه اختلافات داخلی در رژیم صهیونیستی انتصاب یک افسر عالی رتبه به عنوان مسئول امور مدنی در غزه باعث خشم برخی فرماندهان ارتش شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش رژیم صهیونیستی در پی حملات مقاومت به دنبال کاهش حضور نظامی در مناطق شمالی نوار غزه است و از این رو «هرتزی هالوی» فرمانده ستادکل ارتش این رژیم «العاد گورین» از افسران عالی رتبه یگان کوگات(The Coordinator of Government Activities in the Territories - COGAT) را به سمت فرماندهی غیرنظامی(مدنی) غزه منصوب کرد.

کوگات بخشی از ارتش رژیم صهیونیستی است که به ابعاد لجستیکی و غیرنظامی در  سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد و بیش از همه با دولت و بخش‌های اداری سر و کار دارد. شناخته شده ترین فرمانده این یگان ارتش رژیم صهیونیستی «غسان علیان» فرمانده امور مدنی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است. وی به دلیل رابطه با بخش‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و دولت اردن در زمینه کنترل کرانه باختری چهرهای شناخته شده است.  

بنابر گزارش‌منابع اسرائیلی، ژنرال «یارون فینکلمان» فرمانده سپاه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی(یکی از سه لشگر اصلی ارتش) از اقدام هالوی در انتصاب العاد گورین ناراضی است چراکه به باور وی با توجه به شرایط جنگی غزه کلیه امور مربوط به این منطقه باید زیرنظر لشگر جنوب و از نیروهای این لشگر انتخاب می‌شد.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , نوار غزه , طوفان الاقصی ,

فرماندهی سپاه جنوبی ارتش به دنبال این است که عملیات‌های ساخت و ساز  در غزه و همچنین توزیع کمک‌های خارجی برای مردم غزه بجای اینکه توسط یگان کوگات انجام شود، در راستای عملیات نظامی لشگر جنوب در غزه باشد. همچنین برخی دیگر درجه نظامی العاد گورین را بهانه‌ای دیگر برای ناخرسندی ژنرال‌های کهنه کارتر ارتش دانسته‌اند و وی را شایسته این سمت نمی‌دانند.

اهمیت این اختلافات در این است که در صورت ناخرسندی لشگر غزه و ناهماهنگی یگان های عملیاتی این لشگر، نیروهای کوگات قادر به انجام دستورالعمل‌های تل‌آویو برای غزه نباشند.

این اقدام صهیونیست‌ها در حالی است که پیش از این رسانه های آمریکایی مدعی بودند که قرار است فرماندهی غیرنظامی برای غزه از ارتش آمریکا معرفی شود تا در کنار نیروهای حافظ صلح با مشارکت کشورهای عربی غزه را اداره نمایند.

این تناقض ها نشان می دهد که هنوز رژیم صهیونیستی و آمریکا طرح روشنی برای آینده غزه ندارند و تنها استراتژی آنها نابودی زیرساخت‌ها، منازل مسکونی و قتل عام غیرنظامیان بوده است. صهیونیست‌ها درحالی مناصب اداری جدید در غزه تعریف می نمایند که هنوز حماس در مناطق مختلف حضور اداری دارد و نیروهای بلدیه غزه با هماهنگی حماس عمل می‌نمایند و کانال المجد به شهروندان فلسطینی درخصوص هرگونه همکاری با صهیونیست‌ها در زمینه اداره غزه هشدار داده است.  

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ