سقوط غزه سقوط امت است

اقتصاد ایران: رئیس مجلس لبنان در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از غزه اعلام کرد که سقوط غزه به منزله سقوطی خونین برای امنیت ملی، فرهنگ، تاریخ و مرزهای جغرافیایی امت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان در سخنانی به مناسبت چهل‌وششمین سالگرد ناپدیدشدن «امام موسی صدر» گفت: کابینه نتانیاهو هر تلاشی برای توقف جنگ را به شکست می‌کشاند؛ جنگی که تاریخ معاصر همانند آن را به چشم خود ندیده است.

رئیس مجلس لبنان تاکید کرد: کابینه نتانیاهو شیوه ترور دیگران را در پیش گرفته است. این شیوه زمینه عقیدتی نسل‌کشی فلسطینیان را فراهم می‌کند. جنگ نژادپرستانه کابینه نتانیاهو علیه غزه تلاشی هویدا برای تحمیل واقعیت‌های جغرافیایی جدید به منطقه است. سقوط غزه به منزله سقوطی خونین برای امنیت ملی، فرهنگ، تاریخ و مرزهای جغرافیایی امت است.

بری افزود: کابینه نتانیاهو تلاش می‌کند منطقه را تقسیم کند، تا «اسرائیل» به قوی‌ترین رژیم در آن مبدل شود. باید در کنار غزه، حق مشروع فلسطینیان و توقف کشتار در خاک غزه که به گورهای جمعی مبدل شده است، ایستاد.

وی گفت: آنچه در جنوب رخ می‌دهد صرفاً حادثه نیست، بلکه یک تجاوز کامل از سوی اسرائیل است. ایستادگی در کنار غزه و فلسطین امتحان نیت بشریت، عرب‌بودن عرب‌ها، اسلام مسلمانان و مسیحیت مسیحیان است. موفقیت در این امتحان تنها با تشدید مقاومت مشروع در برابر طرح نژادپرستانه صهیونیسم با به کارگیری تمامی ابزارهای در دسترس از جمله با استفاده از تسلیحات است. ما همچنان به اصلِ شرِ مطلق‌بودن «اسرائیل» و حرام‌بودن تعامل با آن باور داریم.

بری با اشاره به موضوع ناپدیدشدن امام موسی صدر گفت: هیچ چانه‌زنی، معامله و حل‌وفصلی جز با برگشتن امام موسی صدر و همراهانش وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان اعلام کرد: انتخاب رئیس جمهور یک انتخاب داخلی است و هیچ ارتباطی به تحولات جنگ اسرائیل ندارد.

رئیس مجلس لبنان ادامه داد: ما از دولت می‌خواهیم که فضای نمایشی را رها کند و نیازهای اولیه آوارگان جنوب را تأمین کند. ما به تعهد خود به بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ و پیاده‌نمودن مو به موی آن تاکید می‌کنیم. تنها طرفی که باید به این قطعنامه پایبند شود «اسرائیل» است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ