ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

اقتصاد ایران: تلاش ایران و حزب الله برای عدم وقوع جنگ منطقه‌ای و معادله زمین سوخته در اراضی اشغالی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که اوضاع وخیم نوار غزه و جنایات روزانه رژیم صهیونیستی در این باریکه همچنان ادامه دارد رژیم صهیونیستی به چند دلیل دست به حمله به کرانه باختری زده است. در این میان ایران و حزب الله می‌کوشند مانع یک جنگ منطقه‌ای گسترده شوند.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: ما شاهد پس لرزه‌های سخنان مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص حملات نامتعارف علیه کرانه باختری هستیم. این حملات به سه دلیل انجام می‌شود؛ نخست تلاش نتانیاهو برای باقی ماندن در قدرت و طولانی کردن بحران کنونی رژیم صهیونیستی، دوم تحولات در نوار غزه و عدم تحقق وعده‌های نتانیاهو برای نابودی کامل حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیست و سوم واکنش اخیر حزب الله که باعث شد تل آویو به فکر جنگ افروزی علیه لبنان نیافتد. در سایه این تحولات، حمله به کرانه باختری برای نتانیاهو و باقی ماندن وی در قدرت کم هزینه تر خواهد بود. بر کسی پوشیده نیست که ایران و حزب الله لبنان تمام تلاش خود را برای عدم جنگ افروزی در منطقه در برابر رژیم صهیونیستی می‌کنند تا بدین وسیله اهداف نتانیاهو را از به راه انداختن یک جنگ منطقه‌ای خنثی کنند.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه القدس العربی در گزارشی در خصوص رسانه‌های عربی نوشت: بررسی رسانه‌های عربی نشان می‌دهد این رسانه‌ها در برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اهمیتی به تحولات نوار غزه نمی‌دهند؛ به عنوان مثال روزنامه‌های امارات، عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه را پوشش داده و خبر از «کشته شدن ۲۵۰ نیروی فلسطینی» می‌دهد! این خبر از میان صدها خبر مربوط به نوار غزه و جنایات تل آویو در این باریکه انتخاب شده است. روزنامه‌های بحرین نیز بیشتر به خبر ازدواج یک شاهزاده نروژی بیشتر اهمیت داده تا کشتار فلسطینی‌ها در غزه. این در حالی است که رسانه‌های نزدیک به حزب الله و مقاومت لبنان بیش از دیگر رسانه‌ها به این موضوع توجه نشان می‌دهند. رسانه‌های سعودی نیز با وجود آنکه بیش از دیگر رسانه‌های حوزه خلیج فارس از تل آویو انتقاد می‌کنند اما یکی از روزنامه‌های مطرح این کشور تیتر «بایدن: حماس مانع اصلی آتش بس است» را انتخاب می‌کند.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه الاخبار در گزارشی در خصوص حزب الله نوشت: ۱۱ ماه از تصمیم حزب الله مبنی بر ورود به یک جنگ فرسایشی علیه تل آویو برای حمایت از غزه می‌گذرد. کسانی که لبنان را به بازگشت به عصر حجر تهدید می‌کردند اینک با دفاتر و شرکت‌های و کارگاه‌های خاک خورده در اراضی اشغالی رو به رو هستند چرا که هرگونه فعالیت‌های تجاری و تولید در مناطق شمالی متوقف شده است. کشاورزی در این مناطق از بین رفته و ۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در مناطق صنعتی و پژوهشی به باد رفت. بدین ترتیب مقاومت اسلامی لبنان معادله «زمین سوخته» را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه سوری الثوره در خصوص فرار از اراضی اشغالی نوشت: طی دوره اخیر در سایه جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شاهد تشدید فرار شهرک نشینان از این منطقه هستیم. همین مسأله در برابر مقاومت و پایداری ساکنان نوار غزه با وجود حملات روزانه جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی به معنی پیروز صاحبان اصلی این سرزمین است. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در اراضی اشغالی، بررسی موضوع مهاجرت از این منطقه به میزان ۱۰۰ درصد در فضای مجازی افزایش یافته است.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه یمنی المسیره در خصوص عربستان نوشت: این کشور از مسیر اشتباهی وارد به اصطلاح پیشرفت شده است. ریاض فکر می‌کند که مدرنیته در برگزاری جشن‌های شیطانی هالووین و زیباترین نژاد سگ‌ها نهفته است. افتتاح بارها و وارد کردن خواننده‌ها و رقاصه‌ها از سراسر جهان برای گسترش قمار در این بارها یکی دیگر از راه‌های عربستان برای ورود به مدرنیته است. شهروندان سعودی احساس می‌کنند دیگر چیزی از ارزش‌های انسانی و اخلاقی در این کشور بعد از به قدرت رسیدن ترکی آل الشیخ به عنوان رئیس کمیته تفریحات باقی نمانده است. این در حالی است که پرتاب ماهواره‌ها و تولید خودروها، لوازم خانگی و پیشبرد صنایع مختلف از نشانه‌های پیشرفت یک کشور است نه اینکه یک کشور مانند عربستان تنها شرکت‌های خارجی فعال در این زمینه‌ها را در خود داشته باشد.

ایران و حزب الله نقشه نتانیاهو را خنثی می‌کنند

روزنامه المراقب العراقی به نقل از علی رضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ایران نوشت: امروز شاهد ظلم و ستم دشمنان جنایتکار در غزه مظلوم هستیم ضمن آرزوی پیروزی مقاومت و نابودی همه دشمنان اسلام یاد و خاطره شهدای والا مقام شهید اسماعیل هنیه و شهید فواد شکر را گرامی می‌داریم و برای آن‌ها علو درجات را مسئلت می‌نمائیم.

ما در نیروی قدرتمند پدافند هوایی، آن فرمان حکیمانه و مدبرانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) را مبنای عمل خود قرار داده‌ایم که فرمودند؛ «حیات یک ملت وابسته به تقویت مؤلفه‌های قدرت است و تکیه بر روی عناصر اقتدار خود راه مقابله با دشمن است». بر همین اساس دانشمندان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش با تحلیل دقیق از صحنه رزم پدافند هوایی و رویکردهای امروزی تهدید هوایی رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا را چراغ راه خود قرار داده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ