عدم ابطال آرای پستی با تاریخ اشتباه در ایالت پنسیلوانیا

اقتصاد ایران: دادگاهی در پنسیلوانیا حکم داد که آرای پستی دو منطقه پرجمعیت این ایالت به دلیل تاریخ نادرست درج شده بر روی پاکت آنها، باطل نمی‌شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دادگاهی در پنسیلوانیا حکم داد که آرای پستی دو منطقه پرجمعیت فیلادلفیا و الگنی در این ایالت حساس و کلیدی را نمی توان به دلیل تاریخ اشتباه درج شده بر روی پاکت آنها باطل کرد.

نشریه نیویورک تایمز فاش کرد مقامات این دو منطقه حدود 16 هزار رای پستی را به دلیل تخلفاتی در جریان انتخابات مقدماتی در ماه آوریل باطل اعلام کردند. حدود نیمی از این آرا به دلایلی همچون عدم درج امضا و تاریخ های نادرست بر روی پاکت های بیرونی باطل شدند.

قاضی در حکم خود در این باره نوشت: امتناع از شمارش آرای بدون تاریخ و یا با تاریخ نادرست اما در بازه زمانی به موقع که توسط رای دهندگان واجد شرایط دیگر ارائه شده، تنها به دلیل خطاهای بی معنی و کاغذبازی های بی نتیجه، حق اساسی شهروندان برای رای دادن در فضای انتخاباتی آزادانه و برابر را نقض می کند.

ایالت پنسیلوانیا یکی از 7 ایالت کلیدی و سرنوشت ساز در انتخابات 5 نوامبر است و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دونالد ترامپ و کامالا هریس در این ایالت وجود دارد.

ایالت های کلیدی و چرخشی ایالت هایی هستند که هر یک از نامزدهای انتخاباتی با اختلاف بسیار اندک، شانس پیروزی در آن را دارند. معمولا هر نامزدی که در این ایالت ها پیروز شود، پیروز نهایی انتخابات خواهد بود. به عبارت دیگر این ایالت ها سرنوشت انتخابات را تعیین می کنند و پنسیلوانیا نیز یکی از این ایالت هاست.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی جدید دیگری که توسط مرکز افکارسنجی کالج امرسون و نشریه هیل انجام شده، حاکی از آن است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در هفت ایالت کلیدی و سرنوشت ساز، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

براساس این نظرسنجی، هریس در مقابل ترامپ در ایالت جورجیا با 49 درصد در مقابل 48 درصد، در ایالت میشیگان با 50 درصد در مقابل 47 درصد، در نوادا با 49 درصد در مقابل 48 درصد، در آریزونا 50 درصد در مقابل 47 درصد، در کارولینای شمالی با 49 درصد در مقابل 48 درصد و در ویسکانسین با 49 درصد در مقابل 48 درصد پیشتاز است. در ایالت پنسیلوانیا رقابت بین هر دو 48 درصد است.

همچنین نتایج نظرسنجی دیگری که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو انجام شده، نشان می دهد 39 درصد رای دهندگان آمریکایی فکر می کنند که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری، شانس بهتری برای پیروزی بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ماه نوامبر دارد.

همچنین براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون، کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات‌ها را بدست آورد.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات‌ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/     

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ