مدیریت توزیع برق به استانداران محول نشده است

اقتصاد ایران: طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه عباس علی آبادی وزیر نیرو مدیریت برق را به استانداران محول کرده است به دنبال این موضوع توانیر این مسئله را تکذیب کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته خبری مبنی بر اینکه عباس علی آبادی وزیر نیرو مدیریت برق را به استانداران محول کرده است در رسانه‌ها منتشر شد و واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و اکنون به دنبال این موضوع توانیر این مسئله را رد کرده و در اطلاعیه‌ای که منتشر کرده آورده است؛ مسئولیت توزیع برق مشترکان در کشور برعهده شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه‌ای است و مسئولیت هیچکدام از بخش‌ها را به هیچ نهادی از جمله استانداری‌ها واگذار نشده است.

این شرکت در اطلاعیه خود آورده است، در دولت چهاردهم وزیر نیرو بر اساس درخواست برخی از استانداران و نمایندگان از استانداران درخواست کرد برای بهبود روند تأمین برق در شرایط ناترازی با بکارگیری ظرفیت‌های استانی پیشنهادهای خود را در کارگروه انرژی استان نهایی و برای شرکت توانیر ارسال کنند تا در دستور کار قرار گیرد.

توانیر تاکید کرده است همانگونه که در اخبار و مصاحبه‌های اخیر سخنگوی صنعت برق نیز عنوان شده است، ناترازی تولید و مصرف برق جدی است و برطرف کردن آن نیازمند زمان و مشارکت مشترکان در کاهش مصرف است. در حال حاضر نیز با کاهش تدریجی دما و با خنک شدن هوا، روند تدریجی کاهش مصرف برق آغاز شده است که امید داریم با خاموش کردن و یا کاهش ساعات استفاده از کولرها امکان تأمین برق پایدار و رفع محدودیت‌های پراکنده ناشی از مصرف زیاد و فشار بر شبکه فراهم شود. همچنین قطع برق مشترکان بسیار پرمصرف که توجهی به تذکر و اخطارهای داده شده نمی‌کنند نیز در دستور کار شرکت‌های توزیع نیروی برق است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ