نبیه بری: اسرائیل شرمطلق و تعامل با آن حرام است

اقتصاد ایران: رئیس پارلمان لبنان گفت:ایستادن در کنار غزه و فلسطین، آزمون نیت انسانیت، عربیت اعراب، اسلامیت مسلمانان و مسیحیت مسیحیان است و موفقیت در این امتحان تنها از طریق تشدید مقاومت در برابر پروژه نژادپرستانه صهیونیست با تمام وسایل از جمله سلاح ممکن است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در سخنانی به مناسبت چهل و ششمین سالگرد ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی گفت: در خصوص امام موسی صدر و دو همراهش هیچ سازش و چانه زنی و سازشی جز بازگشت آنها وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت انتخابات ریاست جمهوری لبنان یک مسئله داخلی است و ربطی به تحولات مربوط به تجاوز رژیم اسرائیل ندارد.

نبیه بری با اشاره به ادامه جنایات و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفت کابینه نتانیاهو هر گونه تلاش برای توقف جنگی را که در تاریخ سابقه ندارد، از بین می‌برد.

وی تصریح کرد کابینه نتانیاهو نسل کشی مردم فلسطین را در پیش گرفته است، جنگ کابینه نژادپرست نتانیاهو علیه غزه تلاش آشکار برای تحمیل واقعیت های جغرافیایی جدید در منطقه است.

نبیه بری هشدار داد که اگر غزه سقوط کند، شاهد سقوط دومینووار و کوبنده امنیت ملی، فرهنگ، تاریخ و مرزهای جغرافیایی کشورهای عربی و اسلامی خواهیم بود.

رئیس پارلمان لبنان گفت کابینه نتانیاهو برای تجزیه منطقه تلاش می کند تا اسرائیل قوی  ترین رژیم باشد.

وی تاکید کرد باید در کنار غزه و حقوق مشروع فلسطین ایستاد و برای توقف کشتار بر روی شنزارهای غزه تلاش کرد، که به گورهای دسته جمعی تبدیل شده است.

نبیه بری گفت ایستادن در کنار غزه و فلسطین، آزمون نیت انسانیت، عربیت اعراب، اسلامیت مسلمانان و مسیحیت مسیحیان است و موفقیت در این امتحان تنها از طریق تشدید مقاومت در برابر پروژه نژادپرستانه صهیونیست با تمام وسایل موجود از جمله سلاح ممکن است.

رئیس پارلمان لبنان تصریح کرد به این اصل که «اسرائیل شر مطلق است» و تعامل با آن حرام، چنگ زده ایم.

وی در ادامه به تجاوزات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان اشاره کرد و گفت آنچه در جنوب جریان دارد، فقط حوادث نیست، بلکه یک تجاوز چند وجهی اسرائیلی است.

نبیه بری اظهار داشت از تمام شهروندانی که قلب و خانواده هایشان را به روی اهالی جنوب(لبنان) گشوده اند، تشکر می کنیم و از دولت می خواهیم ساده ترین نیازهای آوارگان جنوب را تامین کند.

وی تصریح کرد بر پایبندی خود به مفاد قطعنامه 1701 و  اجرای تمام مفاد آن تاکید می کنیم، و تنها طرفی که باید وادار به اجرای این قطعنامه شود، اسرائیل است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ