ترامپ شبکه محبوب خود را مورد انتقاد قرار داد

اقتصاد ایران: پس از انتشار نتایج نظرسنجی فاکس نیوز و پیشتازی هریس نسبت به ترامپ در ایالت‌های کلیدی، کمپین ترامپ این شبکه را مورد حمله قرار داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ شبکه خبری فاکس نیوز را به علت انتشار نتایج یک نظرسنجی که حاکی از پیشتازی هریس بر ترامپ در  ایالت های کلیدی و چرخشی داشت، مورد انتقاد شدید قرار داد.

کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرد این یک نظرسنجی بسیار بد و افتضاح بود. رئیس جمهور ترامپ همچنان نسبت به دوره های گذشته پیشی گرفته است.

در این بیانیه آمده است رئیس جمهور ترامپ از نقطه ای که در سال 2020 در آریزونا در آن قرار داشت، 10 درصد بالاتر رفته است. همچنین، او در حال حاضر در ایالت نوادا 8 درصد و در کارولینای شمالی 5 درصد بالاتر از نقطه ای قرار دارد که در سال 2020 بوده است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که نتایج یک نظرسنجی جدید از سوی شبکه تلویزیونی حامی «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهد او رقابتی تنگاتنگ با کامالا هریس، نامزد حزب دموکرات دارد.

شبکه فاکس‌نیوز بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی گزارش داده در حالی که حمایت‌ها از ترامپ روند ثابتی دارند اما کامالا هریس توانسته نسبت به جو بایدن وضعیت بهتری در نظرسنجی‌ها ثبت کند.

علاوه بر این، در شرایطی که ترام‍پ در موضوعات اساسی پیشتاز محسوب می‌شود درصد بیشتری از رأی‌دهندگان هریس را به عنوان کسی می‌بینند که می تواند کشور را متحد کند.

در این نظرسنجی‌ها هریس در ایالت آریزونا یک درصد و در ایالت‌های جورجیا و نوادا 2 درصد از ترام‍پ جلوتر است. ترامپ در ایالت کارولینای شمالی یک درصد از هریس جلو افتاده است. همه این اختلاف‌ها در حاشیه خطا قرار دارند.

این در حالی است که در نظرسنجی‌های پیشین فاکس‌نیوز بایدن در تمامی این ایالت‌ها از ترامپ عقب‌تر بود. اختلاف این دو در آریزونا و نوادا 5 درصد (ژوئیه) در جورجیا 6 درصد (آوریل) و در کارولینای شمالی 5 درصد (فوریه) بود.        

در همین حال، دونالد ترامپ پیشنهاد برگزاری مناظره با هریس به میزبانی شبکه فاکس نیوز را مطرح کرد، پیشنهادی که کمپین هریس با آن مخالفت کرد. قرار است دو نامزد انتخابات مناظره ای را در تاریخ 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برگزار کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود در حالی که نتایج نظرسنجی جدید دیگری که توسط مرکز افکارسنجی کالج امرسون و نشریه هیل انجام شده، حاکی از آن است که دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان و کامالا هریس نامزد دموکرات ها در هفت ایالت کلیدی و سرنوشت ساز، در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند.

همچنین نتایج نظرسنجی دیگری که به طور مشترک توسط یاهو و موسسه یوگاو انجام شده، نشان می دهد 39 درصد رای دهندگان آمریکایی فکر می کنند که کامالا هریس نامزد دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری، شانس بهتری برای پیروزی بر دونالد ترامپ جمهوری خواه در انتخابات ماه نوامبر دارد.

همچنین براساس نتایج نظرسنجی دانشگاه دیکینسون، کامالا هریس با 50 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 43 درصد در رقابت های انتخاباتی پیشتاز است.

پیشتر نتایج نظرسنجی شبکه ان‌بی‌سی از داده های مختلف حاکی نشان داد که کامالا هریس با 49 درصد در مقابل دونالد ترامپ با 45 درصد محبوبیت، با اختلاف 4 درصدی پیشتاز است.

براساس این نظرسنجی، هریس از زمان معرفی شدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها پس از کناره گیری بایدن، توانسته نظر 81 درصد دموکرات‌ها را بدست آورد.

این آخرین نظرسنجی است که نتایج آن به نفع کامالا هریس و خبر خوبی برای دموکرات‌ها بوده است. در حالی که برخی نظریه پردازان سیاسی معتقدند که برای نتیجه گیری درباره انتخابات 5 نوامبر هنوز زود است.

در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا باقی مانده است، دموکرات‌ها امیدوارند که این موج پیشتازی ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/    

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ