فشار آلمان به نمایندگی‌های افغانستان برای تعامل با طالبان

اقتصاد ایران: منابع می‌گویند دولت آلمان به نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در برلین و بُن مهلتی کوتاه داده تا یا با طالبان تعامل کنند و یا این نمایندگی‌ها را تعطیل کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع می‌گویند دولت آلمان به سفارت افغانستان در برلین و کنسولگری این کشور در بُن تا هفته آینده مهلتی داده تا یا با حکومت طالبان تعامل کنند و یا این نمایندگی‌ها را تعطیل کنند.

منابع می‌گویند هدف از این فشارها، فراهم کردن زمینه اخراج پناهجویان افغانی است که درخواست پناهندگی‌شان در آلمان رد شده است.

این در حالی است که آلمان روز جمعه، برای نخستین بار از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در کابل، اخراج پناهجویان افغان را از سرگرفت و در یک پرواز 28 پناهجوی «مجرم» افغان را از فرودگاه لایپزیگ کابل اخراج کرد.

به گفته منابع، طالبان همه 28 افغان اخراج شده را که به اتهام ارتکاب جرایم گوناگون به افغانستان بازگردانده شدند، در فرودگاه کابل بازداشت کرده است.

منابع می‌افزایند طالبان تمامی متهمان افغان را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد و در صورت احراز جرم، مطابق قانون آن‌ها را مجازات خواهد کرد.

گفتنی است که دولت آلمان برای اخراج این افغان‌ها، به طور غیرمستقیم و با میانجیگری قطر با طالبان گفتگو کرده است.

وزارت خارجه حکومت طالبان پیش از این اعلام کرده بود به صورت مکرر از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان در اروپا خواسته است که با این وزارتخانه همکاری و تعامل کنند.

طالبان با تأکید بر اینکه اقدامات اکثر این نمایندگی‌ها بدون هماهنگی با مرکز، «خودسرانه و با نقض آشکار اصول پذیرفته‌شده» انجام می‌شود، اعلام کرده بود 14 نمایندگی سیاسی و کنسولی افغانستان در کشورهای اروپایی بدون هماهنگی با این وزارت عمل می‌کنند و خدمات کنسولی این نمایندگی‌ها فاقد اعتبار است.

بر اساس بیانیه طالبان، نمایندگی‌های افغانستان در لندن، بلژیک، برلین، بُن، سوئیس، اتریش، فرانسه، ایتالیا، یونان، لهستان، سوئد، نروژ، کانادا و استرالیا از همکاری و هماهنگی با وزارت خارجه طالبان در کابل خودداری کرده‌اند.

انتهای پیام/.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ