وال‌استریت‌ژورنال: اسرائیل در «جنگ بین جنگ‌ها» شکست خورد

اقتصاد ایران: یک رسانه آمریکایی با اشاره به تقویت قابل توجه قدرت نظامی مقاومت لبنان اعلام کرد که اسرائیل در استراتژی خود با عنوان «جنگ بین جنگ‌ها» شکست خورد و نتوانست جلوی توسعه توان حزب‌الله را بگیرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به شکست استراتژی «جنگ بین جنگ‌ها» که رژیم اشغالگر از دهه‌ها قبل علیه مقاومت دنبال می‌کند، اشاره و اعلام کرد که تلاش‌های اسرائیل برای تضعیف قدرت حزب الله و جلوگیری از توسعه نظامی آن نتیجه نداشته و شکست خورده است.

این رسانه آمریکایی با اشاره به تجاوزات متعددی که رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 یعنی از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون علیه سوریه انجام داده و مدعی بود که مواضع گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله را هدف قرار می‌دهد، تاکید کرد که این حملات اسرائیل آسیبی به قدرت حزب الله نزده است. با وجود اینکه اسرائیل در طول نیم دهه گذشته بیش از 400 بار به سوریه حمله کرده است، اما نتوانست به مواضع ایران در منطقه ضربه بزند یا مانع تجهیز حزب الله به سلاح‌های نظامی پیشرفته شود.

وال استریت ژورنال تصریح کرد: اسرائیل با وجود حملات مداوم موفق نشد، جلوی توسعه حزب الله و تبدیل شدن این حزب به یک قدرت نظامی مهم را بگیرد و همین امر بیانگر شکست استراتژی جنگ بین جنگ‌هاست که اسرائیل اتخاذ کرده بود.

رسانه‌های غربی چندین بار اعلام کردند که مشارکت حزب‌الله در جنگ با تروریسم در کنار ارتش سوریه از سال 2013 ، موجب شد تا این حزب تجربه رزمی قابل توجهی کسب کند و نیروهای آن بسیار با تجربه و آموزش دیده شده‌اند.

سامانه‌های دفاعی حزب‌الله برتری هوایی اسرائیل را به چالش می‌کشد

از طرف دیگر شبکه 12 رژیم صهیونیستی به قدرت تشکیلات پدافندی حزب الله به منظور به چالش کشیدن برتری نیروی هوایی اسرائیل اشاره و اعلام کرد که مقامات اسرائیلی معتقدند، خطر سامانه‌های دفاعی حزب‌الله بیش از پیش افزایش یافته است.

شبکه 12 رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که روند ساخت تشکیلات پدافند هوایی حزب الله سالها به طول انجامیده و اولین نشانه‌های توسعه این تشکیلات، در حدود 5 سال پیش آشکار شد؛ زمانی که حزب الله شروع به استفاده از رادارهای خود علیه تسلیحات هوایی اسرائیل کرد و یک پهپاد اسرائیلی را مورد رصد قرار داد و این اتفاق در سال‌های 2020 و 2021 هم تکرار شد.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد که طبق برآوردهای ارتش اسرائیل؛ موشک‌های پدافند هوایی از طریق سوریه و همچنین از راه دریا به لبنان رسیده‌اند و مسئولان ارشد موسسه امنیتی اسرائیل معتقدند که روس‌ها نیز با رسیدن این سلاح‌ها به حزب الله ارتباط دارند.

رسانه مذکور عبری تاکید کرد که حزب الله موفق شده ده‌ها سامانه پدافند هوایی برای خود ایجاد کند و آزادی پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی را در آسمان لبنان به شدت محدود کرده و به برتری هوایی اسرائیل ضربه زده است.

شبکه 12 رژیم اشغالگر، با اشاره به برخی از دستاوردهای حزب الله در سطح تشکیلات پدافندی در جریان درگیری‌های کنونی اعلام کرد که طی 11 ماه گذشته، حزب‌الله موفق شد 5 پهپاد اسرائیلی از جمله پهپادهای مهم و بزرگ مانند هرمس 900 را سرنگون کند.

لازم به ذکر است که حزب الله از سرنگونی 7 پهپاد مهم ارتش صهیونیستی در جریان این درگیری‌ها خبر داده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ