ارتش روسیه کنترل منطقه «کایروف» را به دست گرفت

اقتصاد ایران: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور کنترل منطقه «کایروف» در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه در ادامه پییشروی خود در چارچوب «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» کنترل منطقه «کایروف» در جمهوری خلق دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح این کشور ۴ پهپاد اوکراینی را در آسمان مناطق بلگورود، اوریول و کورسک رهگیری و سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه دیروز جمعه نیز اعلام کرد که قریب به ۱۷ هزار نیروی اوکراین طی روزهای گذشته به دست نیروهای روسی کشته شده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که بیش از ۱۶ هزار و ۹۱۰ نیروی اوکراینی طی روزهای گذشته کشته و دهها تانک از جمله آبرامز و لئوپارد و دیگر تسلیحات و تجهیزات غربی به دست ارتش روسیه منهدم شده است.

دیمیتری پولیانسکی معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل امروز شنبه اعلام کرد که کمک‌های تسلیحاتی و نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی به اوکراین موجب طولانی‌شدن جنگ می‌شوند و اگر این کمک‌ها نبود، اوکراین خیلی وقت پیش جنگ را متوقف کرده بود.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو، به صورت مداوم کمک‌های نظامی و تسلیحاتی را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهند و این روند همچنان ادامه دارد.

در تازه‌ترین تحولات جنگ اوکراین، مقامات محلی منطقه بلگورود روسیه امروز شنبه اعلام کردند که در پی حمله شبانه ارتش اوکراین به این منطقه ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند.

فرماندار استان بلگورود روسیه همجوار با مرز اوکراین خبر داد که ارتش اوکراین با بمب‌های خوشه‌ای و حملات پهپادی شهر بلگورود را هدف قرار داده است.

«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار استان بلگورود در نزدیکی مرز اوکراین جمعه شب در کانال تلگرامی خود توضیح داد که در حمله اوکراین به این منطقه دستکم پنج نفر کشته شدند.

به گفته وی در این حملات حداقل ۳۷ تن دیگر زخمی شده‌اند و ۶ تن از زخمی‌ها کودک هستند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است.

فرماندار بلگورود همچنین افزود که پدافند هوایی روسیه چندین هدف هوایی اوکراینی را هنگام نزدیک شدن به حریم هوایی بلگورود ساقط کردند.

منطقه بلگورود از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲ اغلب مورد هدف نیروهای اوکراینی قرار گرفته است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ