فعالیت ۵ موکب بقاع شاخص قم در ایام اربعین

اقتصاد ایران: قم- رییس اوقاف شهرستان قم گفت: طی ایام اربعین حسینی، 5 موکب از سوی بقاع شاخص استان قم در سطح شهر برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید نورالدین صمدانی با اشاره به موکب‌های برپا شده از سوی بقاع متبرکه شاخص استان قم طی ایام اربعین در سطح شهر قم اظهار کرد: نخستین موکب مربوط به حرم مطهر امامزاده سید علی (ع) بود که در بلوار پیامبر اعظم (ص) و در عمود شماره ۱۰ برپا شده بود.

وی افزود: موکب یاد شده به مدت چهار شبانه‌روز فعالیت داشت و در مجموع ۲۸ هزار پرس غذای گرم را بین زائران توزیع کرد، همچنین ۸۵ هزار میان وعده نیز شامل شربت، چای و آش در همین مدت و توسط این موکب تهیه و بین مجاورین و زائرین توزیع شد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم با اشاره به برپایی موکب امامزاده علی بن جعفر (ع) در مسیر جمکران به حرم مطهر و در مجاورت آستان مقدس امامزاده احمد بن قاسم (ع) خاطرنشان کرد: این موکب نیز چهار شبانه‌روز فعالیت داشت و توانست در این مدت و طی سه وعده، ۲۱ هزار پرس غذای گرم و ۱۹۰ هزار میان وعده شامل کیک، هندوانه، شربت و چای بین زائران توزیع کند.

وی ادامه داد: موکب بعدی، مربوط به بقعه امامزاده جعفر (ع) روستای زواریان است که از پنج روز قبل از اربعین برپا شد و فعالیت آن تا پنج روز بعد از اربعین ادامه داشت.

صمدانی گفت: تهیه و توزیع ۴۷ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در سه وعده و ۵۰ هزار میان وعده شامل شربت، چای و هندوانه از جمله اقدامات این موکب است همچنین ۷۵۰۰ نفر طی این مدت به صورت موقت و شبانه در جوار این بقعه اسکان یافتند.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قم افزود: آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) نیز در همین مدت (۱۰ شبانه روز) موکبی را برپا کرده بود که فعالیت‌های آن شامل طبخ و توزیع ۲۵ هزار پرس غذا و اسکان دو هزار نفر به صورت موقت و شبانه است.

وی تصریح کرد: موکب امامزاده شاه جمال (ع) نیز موکب خود را از هفتم ماه صفر برپا و طی این مدت ۹۰ هزار پرس غذای گرم و ۱۰۰ هزار میان وعده را بین زائران توزیع کرد ضمن اینکه ۲۰ هزار نفر هم از خدمات اسکان موقت و شبانه این موکب بهره‌مند شدند.

صمدانی افزود: این موکب بخش‌های مختلفی داشت که شامل چایخانه، کافه گفت‌وگو، پرسش و پاسخ و مشاوره، کودک و نوجوان، درمانگاه، داروخانه و نانوایی بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ