کارشناسان دامپزشکی خوزستان از ۷۴۰ موکب بازدید کردند

اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در ایام اربعین، بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از ۷۴۰ موکب انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر عسکری فرد ظهر امروز شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: به منظور تضمین سلامت فرآورده‌های خام دامی مصرفی مواکب، نظارت‌های مستقیم بهداشتی دامپزشکی خوزستان با حضور ۱۰۰ کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به صورت ۲۴ ساعته در مرزهای چذابه و شلمچه به مدت ۱۸ شبانه روز انجام پذیرفت.

وی عنوان کرد: در اربعین سال جاری، بیش از ۴۱ تن فرآورده خام دامی توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی در مواکب مستقر در شلمچه و چذابه مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی از ۷۴۰ موکب انجام شد، افزود: جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک میان انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تأمین سلامت و امنیت غذایی زائران اربعین حسینی بوده است که در همین بازه زمانی انبارها و سردخانه‌های مواکب شناسایی و از سوی بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد رصد و پایش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در راستای آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی رعایت ضوابط بهداشتی در مواکب و نیز رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی در مرزهای خروجی استان توسط زائران، دامپزشکی استان نسبت به چاپ و نصب بیش از ۱۰ هزار پوستر، اطلاعیه بهداشتی و بنر اطلاع رسانی در ایام اربعین سال جاری اقدام کرد.

وی گفت: نظارت بر بهداشت و سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در مواکب و غذای زوار اربعین امام حسین (ع) از اولویت‌های مهم اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بوده و با اعمال نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان دامپزشکی، بیش از ۳ تن فرآورده‌های خام دامی مشکوک در مواکب ضبط و تعیین تکلیف شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ