روایتی از یک موکب درمانی در اربعین حسینی

اقتصاد ایران: کتاب «آمپول صلواتی» نوشته مهدی عجم توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «آمپول صلواتی» نوشته مهدی عجم به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از یک موکب درمانی در اربعین حسینی است.

کتاب آمپول صلواتی» تجربه کار جهادی نویسنده این کتاب در یک موکب درمانی در اربعین حسینی است. عجم در این کتاب تلاش کرده با حضور در موکب خاطرات و روایت‌های اعضای فعال آن را به نگارش درآورد. اعضای فعال در این این موکب در قالب تیم‌های جداگانه در دو بازه ۸ و ۱۶ روزه در درمانگاه مستقر و به زوارالحسین خدمات ارائه می‌دادند. نیروهای داوطلب در درمانگاه جهادی در ایام پیاده روی اربعین شامل پزشک، پرستار، فوریت‌های پزشکی، کمک بهیار، کارشناس دارویی، متصدی پذیرش، نیروی خدمات شده که نویسنده این کتاب هم جزئی از این افراد بوده است.

نویسنده کتاب در این باره می‌گوید «قرار بود هلال احمر کار پشتیبانی را انجام دهد و بلیط‌های پرواز، اسکان و رایزنی اختصاص محل درمانگاه را برعهده بگیرد. اسامی نهایی منتخبان منتشر شد و اسم من هم در لابه لای کادر منتخب بود. از همان شروع کار در درمانگاه، با دیدن حجم و تنوع کار به ذهنم خطور کرد که کاش فرصت و فراغتی هم دست دهد که خاطرات و روایات افراد حاضر در آنجا را گردآوری کنم. روایت آن همه شور و اشتیاق خادمانی که عاشقانه آمده بودند تا به تأمین و حفظ سلامت زائران کمک کنند. در اوج شلوغی و ترافیک شیفت‌ها جالب بود، همان جا در نجف یادداشت‌هایی برداشتم و ماه‌ها بعد از سفر، بازنویسی خاطرات را شروع کردم.

در سال بعد یعنی تابستان ۱۴۰۲ که مجدداً موکب جهادی درمانی بزرگ‌تر و منسجم‌تر در نجف برپا شد حضور نداشتم؛ اما مشتاقانه پای سخنان چند نفر از دوستان فعال موکب نشستم و از بین خاطرات و روایت‌های آن‌ها خواندنی‌ترین‌ها و شنیدنی‌ترین‌ها را انتخاب کردم و به این ترتیب متن‌های دیگری به خاطراتی که نوشته بود اضافه شد. خاطراتی کوتاه و خواندنی آن هم از زاویه دید کادر درمان درباره سفر زیارتی اربعین و زائران که کمتر به آن پرداخته شده است.»

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

سبقت گرفتن در انجام کارهای زمین مانده، در درمانگاه ما فرهنگ شده بود و فرقی نمی‌کرد شما پزشکی یا پرستار، خدماتی هستید یا انتظامات. بارها می‌دیدم وقتی بچه‌ها می‌دیدند درمانگاه نیاز به نظافت دارد و خدماتی سرش شلوغ است، جارو و سطح زباله‌ها مشتری‌اش زیاد می‌شد. یا حتی پذیرایی از کادر درمان هنگام کار یا تخلیه بار و داروها از خودروها، این کارها متصدی مشخص نداشت مثل تهران؛ ولی بچه‌ها از هم سبقت می‌گرفتند. دیدن این صحنه‌ها فقط در اربعین امکان دارد.

این کتاب با ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ