۸۱۹ هزار تن انواع کالا از مازندران صادر شد

اقتصاد ایران: نوشهر- ناظر گمرکات مازندران گفت:طی ۵ ماهه سالجاری ۸۱۹ هزارتن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۶ میلیون دلار ازطریق گمرکات استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر جمشیدی ظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۵ ماهه سالجاری ۸۱۹ هزارتن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۴۶ میلیون دلار ازطریق گمرکات استان مازندران صادر شده است.

ناظرگمرکات استان با بیان افزایش صادرات انواع کالا گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری، ۸۱۹ هزار و ۲۴۰ تن کالا به ارزش ۱۴۶ میلیون و ۷۳۸ هزار دلار از گمرکات مازندران صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل اظهار داشت: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۴۹ میلیون دلار، سیمان با ارزش ۱۹ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۸ میلیون دلار و مصنوعات آن، مواد پلاستیکی با ۱۷ میلیون دلار، و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۵ میلیون دلار پنج قلم اصلی صادراتی می‌باشند که سهم ارزشی ۷۳ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۵ درصد و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

جمشیدی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات ۴۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۸ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار اولین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران از نظر ارزش، روسیه با ۵۸۵ هزار تن به ارزش ۴۲ میلیون و ۷۲۷ هزاردلار، ترکمنستان با ۴۵ هزار تن به ارزش ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۰۷ هزارتن به ارزش ۷ میلیون و ۶۵۱ هزاردلار و ترکیه با ۴ هزار تن به ارزش ۴ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۷۹۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: براساس این گزارش، صادرات به کشورهای فوق ۹۶ درصد وزن و ۸۵ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ