برداشت سالانه ۵۰ هزار تن انگور از باغات چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انگور در این استان، گفت: سالانه ۵۰ هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین برزگر صبح امروز شنبه در بازدید از طرح اصلاح الگوی کشت در باغات انگور با توسعه ارقام زودرس و دیم، در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: درخت انگور از گونه‌هایی است که می‌تواند شرایط خشک و کم آبی را تحمل کند.

وی افزود: از دیرباز تاکنون توسعه باغات انگور هم در سطح کشور و هم در استان چهارمحال بختیاری در دستور کار قرار داشت، طی سه سال گذشته تغییر رویکردی در این خصوص صورت گرفت و ارقام انگور زودرس و همچنین ارقامی که معروف هستند به ارقام دیم توسعه داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: باغی که امروز مورد بازدید قرار گرفت، نمونه‌ای از باغاتی است که در آن سازگاری ارقام دیم و زودرس به صورت آزمایشی اجرا شد، این طرح به صورت مشارکتی با سرمایه‌گذار و در شهرستان فلارد انجام شد، در شهرستان‌های خانمیرزا و کیار نیز باغات مشابه ایجاد شده است.

برزگر عنوان کرد: امید است به زودی با توسعه باغات و جایگزینی باغات قدیمی انگور بتونیم این ارقام را توسعه دهیم.

وی با اشاره به وجود ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات انگور در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: سالانه ۵۰ هزار تن انگور از این باغات برداشت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وسعت باغات در استان بیشتر از ۴۴ هزار هکتار است، اضافه کرد: رقم قالب در استان انگور عسگری است، این نوع انگور برای مصارف تازه خوری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عمدتاً در نیمه دوم شهریورماه تا نیمه مهرماه برداشت می‌شود.

برزگر بیان کرد: هدف‌گذاری مجموعه جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح‌های سازگاری، حرکت به سمت ارقام زودرسی است که در تیرماه و مردادماه وارد بازار می‌شوند.

وی تاکید کرد: همچنین با کشت ارقام دیم که به شرایط خشکی و کم آبی مقاوم هستند و نیاز به دو تا سه بار آبیاری دارند می‌توان عملکرد اقتصادی مطلوبی را کسب کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ