مهارت آموزی گامی برای تربیت نیروی کارآمد و ایجاد اشتغال است

اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان گفت: مهارت آموزی مولفه ای مهم برای تربیت نیروی انسانی کارآمکد و ایجاد اشتغال در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی علوی ظهر شنبه در نشست با دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امروزه مهارت‌آموزی یکی از مؤلفه‌های اصلی و اساسی در تربیت نیروی متخصص و کارآمد است که به ایجاد اشتغال و درآمدزایی افراد کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با مهارت‌آموزی می‌توان برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال قدم برداشت، افزود: آموزش مولفه‌ای اساسی در مهارت‌آموزی است و اداره‌کل آموزش فنی حرفه‌ای استان در این زمینه به خوبی ورود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینان و افراد جویای کار می‌توانند با کسب مهارت زمینه ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس را در خود بالا ببرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان یادآور شد: ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی از مصادیق امر به معروف در جامعه است و باید زمینه افزایش کار و کارآفرینی را فراهم کنیم.

علوی با بیان اینکه امروزه جوانان زیادی در جامعه جویای کار هستند، افزود: کارآفرینی و اشتغال جوانان فاقد شغل نیز با کسب مهارت مهیا می‌شود و باید جوانان برای یادگیری و ارتقای مهارت خود تلاش کنند.

وی اذعان کرد: ماموستایان و روحانیون استان برای ترغیب و تشویق جوانان به سمت مهارت آموزی ظرفیت مؤثری هستند که با انجام کارهای فرهنگی در طول سال و استفاده از ظرفیت آنها می‌توان زمینه تشویق جوانان به سمت مهارت‌آموزی را فراهم آورد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تهدیدهای پیش روی جوانان امروزی استفاده نادرست از فضای مجازی است که باید با آموزش، اطلاع رسانی و روشنگری جوانان را از این اشتباه آگاه کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان ابراز امیدواری کرد با ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می‌توان شاهد کاهش آسیب‌هایی همچون استفاده غلط از فضای مجازی و گرایش جوانان به سمت راههای ورود به بازار و کسب مهارت شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ