فعالیت ۹۴ پایگاه سلامت در سطح چهارمحال و بختیاری

اقتصاد ایران: شهرکرد_معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۹۴ پایگاه سلامت فعال در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند و ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری نیز در شهرها ارائه خدمات دارند.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در دانشگاه علوم پزشکی هفت معاونت، فعال است و هر کدام ساختار، رسالت و شرح وظایف خود را دارند.

وی تصریح کرد: جمعیت شهری در استان چهارمحال و بختیاری حدود ۶۸۰ هزار نفر و جمعیت روستایی حدود ۳۶۰ هزار نفر است که جمعاً یک میلیون و ۵۰ هزار نفر می‌باشد و این آمار جدای از جمعیت عشایری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: کلیه افراد ساکن در این استان باید خدمات سطح یک از نظر درمان سرپایی و خدمات پیشگیری را دریافت کنند.

صالحی‌فرد تعداد خانه‌های بهداشت چهارمحال و بختیاری را ۳۰۸ خانه عنوان کرد و بیان داشت: چهار مرکز تسهیلات زایمانی در این استان، فعال است، تمامی زایمان‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط مراقبین و تیم سلامت و به ویژه بهورزان صورت می‌گیرد، به بیمارستان هدایت می‌شوند چراکه هدف و رسالت وزارت بهداشت زایمان ایمن است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در چهارمحال و بختیاری فعال است ادامه داد: همچنین حدود ۹۴ پایگاه سلامت فعال در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند و ۶۲ مرکز خدمات جامع سلامت شهری نیز در شهرها خدمت ارائه می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در این استان خبر داد و گفت: شبکه‌های بهداشتی درمانی به تعداد شهرستان‌ها فعال هستند و ۱۲ شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سطح استان داریم.

وی عنوان داشت: تیم پزشکانی که در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی مستقر می‌شوند تیم بسیار کاملی هستند و هر مرکز تعدادی خانه بهداشت را تحت پوشش دارد که موظف است یک روز در هفته چند ساعتی در روستا حضور داشته باشد و در صورت نیاز به ارجاع غیر فوری بیمار، خدمات ارائه می‌دهد.

صالحی‌فرد با اشاره به اینکه روستاهای قمر تحت پوشش روستایی هستند که خانه بهداشت در آن مستقر است و برنامه داریم تیم سلامت با مسئولیت پزشک در محل حاضر می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۶۰ هزار عشایر برون‌کوچ در این استان وجود دارد که در بیش از ۴۰۰ زیستگاه عشایری زندگی می‌کنند و در زمانی که وارد استان شده و اسکان می‌یابند، هم در قالب تیم‌های سیار و هم در قالب تیم‌های خانه بهداشت خدمات سطح یک دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه چهار گروه جهادی در شهرستانی مانند کوهرنگ طی این چند ماه مستقر شدند و خدمات ارائه دادند، خاطرنشان کرد: در سایر نقاط محروم و خصوصاً برای عشایر این گروه‌ها طی سنوات گذشته مستقر شدند و خدماتی که نیاز بوده ارائه کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ