انتقاد نصیرزاده از عدم رعایت پروتکل‌های VAR در بازی پرسپولیس

اقتصاد ایران: مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از رعایت نشدن پروتکل‌های مربوط به کمک داور ویدیویی در جریان دیدار با پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر انتقاد کرد.

- اخبار ورزشی -

هوشنگ نصیرزاده با اشاره به اتفاقات رخ داده در دیدار پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: مقررات بین‌المللی VAR در این مسابقه رعایت نشد. در یک صحنه که داور مجبور شد به مانیتور کنار زمین مراجعه کند، با تصاویر غیرمرتبط مواجه شد چرا که اتاق فرمان قادر به انتقال تصاویر به داخل زمین نبود. با این وجود داور به زمین بازگشت و بازی پیگیری شد در حالی که این موضوع خلاف مقررات فیفا است.

وی افزود: در چنین مواقعی پروتکل کمک داور ویدیویی اینگونه است که وقتی داور نمی‌تواند شخصاً تصاویر را بازبینی کند، باید مربیان و کاپیتان‌های دو تیم را فرابخواند و بگوید از این لحظه VAR نداریم و بازی بدون این سیستم ادامه پیدا خواهد کرد. زمانی که ایراد به وجود آمده برطرف شد و از اتاق فرمان به داور اعلام کردند که مشکل فنی وجود ندارد، داور باید دوباره همان شخصیت‌ها (کاپیتان‌ها و مربیان) را احضار و اعلام کند سیستم کمک داور ویدیویی برقرار شده است.

نصیرزاده عنوان کرد: هیچ‌کدام از اتفاقات فوق در بازی روز گذشته رخ نداد و اگر گزارش این موضوع به فیفا برسد ممکن است مورد سؤال واقع شویم.

مدیرعامل فولاد یادآور شد: آوردن کمک داور ویدیویی به هر شکل و روشی، چه با انتقاد و چه بی‌انتقاد کار مهمی بود. چون ابتدای راه هستیم، مشکلات وجود دارد، با این وجود آوردن VAR یک موفقیت است ولی اگر داور به پروتکل‌های این سیستم توجه نکند نمی‌توان از این پدیده به شکل مدرن و به خوبی استفاده کرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ