زیست فناوری و اپتیک و کوانتوم محور دومین رویداد جایزه نکست

اقتصاد ایران: رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موضوعات دومین رویداد جایزه نکست را زیست فناوری و پزشکی دقیق، فناوری‌های اپتیک و کوانتوم و مواد و ساخت پیشرفت اعلام کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری جایزه ملی فناوری نکست 1403 در محل معاونت علمی برگزار شد.

قاسم مصلحی؛ رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این نشست خبری گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مبدا مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری است. اولین مرکز رشد ایران مربوط به سال 1379 است. در خود شهرک 700 شرکت دانش‌بنیان و فناور و 9500 نفر در آنجا کار می‌کنند.

وی بیان کرد: از 9500 نفر 600 نفر دارای دکتری هستند و نه‌تنها خودشان بلکه مدیرعامل شرکت و کارکنان زیادی را در  کشور حفظ کردند. 35 درصد این 9500 نفر افراد زیر 35 سال هستند.

مصلحی تأکید کرد: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که بسیار قدیمی است در این شهرک برگزار می‌شود. فن‌آفرینی در جشنواره برای اولین بار استفاده شده است.

وی اظهار کرد: جایزه ملی فناوری نکست هدفش این است که کارهای بعدیِ شرکت‌های بزرگ را شناسایی کند و توجه این رویداد به شرکت‌های بزرگ است. افزایش شتاب رشد شرکت‌های فناور، حمایت از شرکت‌های بالغ و بزرگ حوزه فناوری کشور و هم‌افزایی و هم‌آفرینی و رقابت فن‌آفرینان بزرگ کشور و تشویق ورود صنایع و شرکت‌های بزرگ به توسعه در جهت فناوری‌های نوظهور از دیگر اهداف این رویداد است.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: فولاد مبارکه، پالایشگاه اصفهان و ... نیز برای توسعه فناوری حمایت و هزینه می‌کنند.

مصلحی تصریح کرد: مشخصات طرح های ارسالی بدین صورت است که سطح آمادگی بایستی حداقل TRL4 باشد. ایده های با عمق موضوعی فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی طرح است.

وی با اشاره به مشخصات شرکت‌های مخاطب گفت: وجود حداقل 3 محصول با سطح آمادگی فناوری حداقل TRL8 در سبد محصولات فروش حداقل 5 میلیارد تومان در سال منتهی به فراخوان و دارای ساختار سازمانی مدون و حداقل 5 نفر نیرو در بخش تحقیق و توسعه از مشخصات شرکت‌های مخاطب است.

وی گفت: در حوزه مواد و ساخت پیشرفته بحث استحصال، خالص‌سازی، و آماده‌سازی عناصر نادر خاکی حوزه باتری، استحصال، خالص‌سازی و آماده‌سازی عناصر نیمه هادی، استحصال عناصر ارزشمند از پسماند اسمز معکوس، سنتز، رشد و فرآوری ترکیب های تک کریستال ، تکمیل زنجیره ارزش حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و تولید محصولات پایین دستی و  .... است.

وی با اشاره به فناوری‌های اپتیک و کوانتوم گفت: موضوعات این فناوری شامل رشد بلورها، ساخت مواد و لایه های نازک اپتیکی، دوربین‌های فرا طیفی، لیزرها و نمایشگرهای دیودی، تکمیل زنجیره ارزش ساخت آشکارسازهای مادون قرمز و مدارهای فوتونیکی یکپارچه، تکمیل زنجیره ارزش لیزرهای جوش و برش صنعتی و پردازش مواد است.

وی ادامه داد: موضوع سوم زیست فناوری و پزشکی دقیق است که شامل تراشه های کاشتنی ارتباط مغز و کامپیوتر، میکروالکترونیک سلامت و مهندسی ژنتیک، تشخیص و درمان دقیق، پزشکی بازساختی، نمایه سازی و تشخیص‌های مولکولی، فارماکوژنومیکس و تأثیر ساختار ژنتیکی بر پاسخ به داروها، سلامت دیجیتال و تجهیزات پزشکی دقیق و پیشگیری مراقبت و شکوفایی دقیق است.

مصلی با اشاره به رقم جوایز برگزیدگان هر موضوع خاطرنشان کرد: جایزه رتبه اول رویداد 5 میلیارد تومان و 15 میلیارد تومان تسهیلات، جایزه نفر دوم 3 میلیارد تومان و 9 میلیارد تومان تسهیلات و جایزه رتبه سوم 2 میلیارد تومان و 6 میلیارد تومان تسهیلات  از جمله این جوایز است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ