هوش مصنوعی گوگل از روی سرفه سل را تشخیص می دهد

اقتصاد ایران: گوگل با به کارگیری روشی نوین و مبتنی بر هوش مصنوعی از استفاده از سیگنال های صوتی برای پیش بینی علائم اولیه بیماری استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این شرکت از ۳۰۰ میلیون نمونه صوتی از جمله صدای سرفه، عطسه و نفس نفس زدن برای آموزش یک مدل هوش مصنوعی جهت شناسایی علائم بیماری مانند سل استفاده کرد. گوگل در این زمینه با «سالسیت تکنولوژیز» یک استارتاپ هوش مصنوعی متمرکز روی خدمات درمانی تنفسی در هند همکاری کرد تا فناوری مذکور را در موبایل ها ارائه کند.

به طور دقیق تر گوگل یک مدل هوش مصنوعی به نام HeAR ابداع کرده که از سیگنال های صوتی برای پیش بینی نشانگرهای اولیه بیماری استفاده و ابزاری نوین برای تشخیص پزشکی فراهم می کند.

این اصوات به طور عمومی در دسترس بودند و از محتوایی که مشمول قانون کپی رایت نمی شوند، مانند ویدئوهای یوتیوب و سوابق غربالگری سل در بیمارستان های زامبیا به دست آمده اند. این ابزار هوش مصنوعی که با یک موبایل یکپارچه شده را می توان در مناطق دورافتاده برای بررسی بیماری استفاده کرد.

هوش مصنوعی مذکور با تحلیل تفاوت های موجود در الگوهای سرفه می تواند نشانه های اولیه ابتلا به سل را شناسایی و در نتیجه درمان را تسهیل کند.

پیش از این گوگل سعی کرده بود حواس انسان را دیجیتالیزه کند و به همین منظور شاخه سرمایه گذاری آن از به کارگیری هوش مصنوعی توسط استارتاپ ها برای شناسایی بیماری براساس رایحه پشتیبانی می کند.

حوزه بیوآکوستیک ها که علوم زیست شناسی و آکوستیک را باهم ترکیب می کند، نشان دهنده استفاده روزافزون از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات مهم از اصوات تولید شده توسط حیوانات و انسان ها است.

در بخش خدمات درمانی هوش مصنوعی عمومی که فناوری اصلی چت جی پی تی است به پیشبرد بیوآکوستیک ها با قابلیت های جدید کمک می کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ