فواید بی نظیر آلو سیاهرنگ برای بدن

اقتصاد ایران: آلو سیاه برای درمان بسیاری از بیماری‌های سیستم گوارش، پوکی استخوان و سلامت قلب و عروق مفید است. از دیگر خواص آن می‌توان به کنترل دیابت، کاهش وزن، جلوگیری و درمان یبوست و کنترل فشار خون اشاره کرد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، نکته جالب این است که خواص آلو سیاه از جمله میوه‌هایی است که انسان‌ ها در قرن ها پیش از آن تغذیه می‌کردند. این میوه شامل انواع مختلفی از جمله آلو بخارا، آلو آنجلا، آلو زرد و… است.بیش از دو هزار گونه آلو در سراسر جهان شناخته شده است که هرکدام از نظر شکل و اندازه و رنگ، با یکدیگر متفاوت هستند.

فواید آلو سیاهرنگ

آلو سیاه اغلب به رنگ قرمز پر رنگ و در بعضی گونه‌ ها بنفش تیره یافت می‌شود. این میوه مملو از مقادیر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. لازم است بدانید آلو یک منبع مهم جذب آهن است. اما چگونه؟همان طور که گفته شد، آلو سیاه به دلیل مقادیر بالای ویتامین C قابلیت جذب بالای آهن را دارد. به طور کلی این میوه برای درمان بسیاری از بیماری‌های سیستم گوارش، پوکی استخوان و سلامت قلب و عروق مفید است. از دیگر خواص آن می‌توان به کنترل دیابت، کاهش وزن، جلوگیری و درمان یبوست و کنترل فشار خون اشاره کرد

مریم تقوی شیرازی، عضو هیات علمی و متخصص طب ایرانی در خصوص آلو و خواص آن،گفت: آلو میوه ای تابستانی است که انواع و رنگ‌های متعددی دارد. بعضی سبز، زرد یا سیاه و گاهی هم سرخ می شوند. ریز و درشت دارد. طعمش ترش، شیرین و یا ملس است.

وی ادامه داد: طبع آلو در منابع طب ایرانی که به نام اجاص آمده است، بر حسب میزان ترشی اش متفاوت ذکر شده است. آلوی رسیده شیرین طبع سرد و تر ملایمی دارد. اما هر چه ترش تر شود، سردیش بیشتر می شود.

این استاد طب ایرانی ابراز کرد: آلو به ملین بودن معروف است. تازه آبدارش، اثر لینت بخشی بیشتری دارد. آلو حرارت بدن را کم می کند. تب و تشنگی، گرمازدگی و التهاب و خارش پوست را تسکین می دهد، بخصوص اگر قبل از غذا مصرف شود.شیرازی متذ کر شد: هر چه آلو شیرین تر باشد، ملین بهتری می شود و هر چه ترش تر شود، التهاب و گرمی را بیشتر کنترل می کند.

وی یادآور شد: اگر معده و گوارش سرد باشد، مثلا ترش کند، کندی هضم غذا داشته باشد و نفخ کند، آلو بهتر است با آب و عسل یا گلقند مصرف شود.

شیرازی بیان کرد: آلو اگر با شکر به صورت شربت پخته شود، ملین بی آزاری می شود که حتی اگر سرفه هم داشته باشید، ترشی اش اذیت نمی کند و سینه را هم نرم می کند.

این متخصص طب ایرانی افزود: آلو یک میوه خوشمزه کم کالری با ویتامین ها و مینرال های متنوع، فیبر و آنتی اکسیدان ها است. اگر آلو خشک باشد، کالری و فیبرش بیشتر است. فیبری که در آلو است علاوه بر اینکه حرکت روده ها را تسهیل می کند، قند و چربی خون را نیز تنظیم می کند.

وی تصریح کرد: کار جالب دیگر آلو، جلوگیری از پوکی استخوان است. افزودن این میوه پرخاصیت به انواع غذاها مثل خورش، آش و سالاد، طعم آنها را دلچسب تر می کند. لواشک ها و پاستیل های خانگی با آلو می تواند جایگزین مناسبی بر تنقلات صنعتی و کم خاصیت برای کودکان باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ