ترخیص خودرو و ماشین آلات راهسازی در بوشهر تسریع می‌شود

اقتصاد ایران: بوشهر- ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از اخذ مجوز ترخیص واردات خودرو و ماشین آلات راهسازی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجوز ترخیص واردات خودرو و ماشین آلات راهسازی به گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر اخذ شده است.

وی افزود: این مجوز با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به مهیا بودن امکانات و زیرساخت‌های گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر محقق شده است و از این پس این گمرک قادر خواهد بود به عنوان گمرک تخصصی ترخیص خودرو سواری و ماشین آلات راهسازی نو و مستعمل اقدام به ترخیص خودرو کند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر یادآور شد: گمرک منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر پنجمین گمرک استان بوشهر بعد از گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک بوشهر، گناوه، کنگان و دیر می‌باشد که موفق به اخذ این مجوز شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر به آمار به واردات خودور سواری و وانت و ماشین آلات راهسازی در گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سال جاری شاهد افزایش واردات خودرو سواری و ماشین آلات راهسازی در گمرکات استان بوشهر هستیم.

ترخیص ۱۱۰۰ خودرو

سلیمانی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون هزار و ۱۰۹ دستگاه خودرو سواری و وانت و ماشین آلات راهسازی از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: از این شمار ۸۳۰ دستگاه خودرو سواری و وانت به ارزش حدود ۲۳ میلیون دلار و همچنین تعداد ۲۷۹ دستگاه ماشین آلات راهسازی شامل جرثقیل، بیل مکانیکی، لودر، بولدوزر و دامپتراک به ارزش حدود ۴۰ میلیون دلار از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.

وی یادآور شد: همچنین هم اکنون ۵۵۹ دستگاه ماشین آلات راهسازی و ۴۳۲ دستگاه خودروی سواری و وانت نیز در محوطه گمرک بوشهر موجود است که گمرک این آمادگی را دارد پس از انجام تشریفات گمرکی در کمترین زمان ممکن نسبت به ترخیص خودروهای اقدام کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ