۵ تکنیک ساده برای بهبود حافظه

اقتصاد ایران: چه دانشجو باشید، چه حرفه‌ای یا صرفا به دنبال تقویت توانایی شناختی خود هستید، بهبود عملکرد حافظه هدفی است که ارزش دنبال کردن آن را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین از coursera، پرورش حافظه قوی می‌تواند مزایای بی‌شماری را در زندگی روزمره شما ایجاد کند. و بله، با تمرین و حوصله می‌توان وضعیت حافظه خود را بهبود ببخشید. از یک امتحان بزرگ تا فراموش نکردن روز تولد یکی از عزیزان، توانایی یادآوری اطلاعات مهم یک مهارت حیاتی است که می‌توان آن را پرورش داد. چه دانشجو باشید، چه حرفه‌ای یا صرفا به دنبال تقویت توانایی شناختی خود هستید، بهبود عملکرد حافظه هدفی است که ارزش دنبال کردن آن را دارد.

با متعهد شدن به فعالیت‌ها و تمرین‌های تقویت‌کننده حافظه، می‌توانید توانایی‌های شناختی خود را تقویت کنید. چند راهبرد مربوط به سبک زندگی موثر را که می‌توانید در حال حاضر برای بهبود حافظه خود پیاده‌سازی کنید، در اینجا ذکر شده است. عوامل سبک زندگی به طور مستقیم بر سلامت مغز تاثیر می‌گذارد. مغز برای بهترین عملکرد خود به مواد مغذی و تحریک نیاز دارد. عادات سبک زندگی مثبت می‌تواند سلامت و عملکرد مغز را تقویت کند.

به این راهبردها، راهبردهای سبک زندگی می‌گویند که شامل موارد زیر است.

  1. خواب کافی داشته باشید: زمانی که خواب خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد اطلاعات را به خوبی به یاد می‌آورید. ثابت شده است که خواب به تثبیت خاطرات کمک می‌کند.
  2. ورزش کنید: ورزش با شدت متوسط برای سلامت مغز بسیار عالی است. نه تنها بر رشد سلول‌های مغزی جدید تاثیر می‌گذارد، بلکه مطالعه نشان می‌دهد که بخش‌هایی از مغز که مسئول تفکر و حافظه هستند، در افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که ورزش نمی‌کنند، حجم بیشتری دارند.
  3. استرس خود را کنترل کنید: استرس می‌تواند تاثیر منفی بر حافظه ما داشته باشد. یوگا، مدیتیشن و سایر اشکال فعالیت بدنی گزینه‌های عالی برای مدیریت سطح استرس شما هستند.
  4. مغز خود را فعال نگه دارید: فعال نگه داشتن مغز می‌تواند هم سرگرم‌کننده باشد و هم در بهبود حافظه شما موثر است. توسعه مهارت‌های جدید، مانند هنر یا برنامه‌نویسی به افزایش فعالیت مغز نیز کمک می‌کند. بنابراین نترسید که خودتان را برای یادگیری چیزهای جدید به چالش بکشید.
  5. مقدار زیادی آب بنوشید: آب ۷۵ درصد مغز شما را تشکیل می‌دهد. آب مناسب برای عملکرد مغز شما در بهترین حالت به انتقال مواد مغذی و رساندن اکسیژن بیشتر به مغز کمک می‌کند. مقدار مورد نیاز شما از فردی به فرد دیگر بر اساس عواملی مانند سن و وزن متفاوت است. اما یک نقطه خوب برای شروع این است که حداقل ۱۵.۵ فنجان آب در روز برای مردان و ۱۱.۵ فنجان برای زنان مصرف شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ