۱۲ سامانه امنیت و سهولت کار زائران اربعین را تضمین کردند

اقتصاد ایران: سخنگوی پلیس پلیس برای تحقق تمامی ابعاد آرامشِ رهنوردی اربعین، نسبت به طراحی و راه اندازی ۱۲ سامانه و زیرساخت تخصصی اقدام کرد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار دکتر سعید منتظرالمهدی با اشاره به اینکه سه سامانه اربعین، سجاد و زیرساخت شبکه‌ای چندلایه، با هدف تسهیل تردد زائران و حذف ایستایی، نه‌تنها در مرزهای داخلی بلکه فراتر از آن در ایستگاه‌های عراقی نیز  پیش‌بینی و اجرا شد، اظهار کرد: این قابلیت با تامین زیرساختِ ارتباطیِ پَهن باندهای فیبر نوری، برای خروج در هر گذر مرزی از مرزهای چهارگانه عملیاتی شد و برای تضمین تبادل  داده‌ای برخط و بدون تاخیر، با معماری خاصی طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدام ویژه، شبکه‌های ارتباطی دورسخن (وبیناری) و مراکز پایش تصویری با 254 دستگاه دوربین نظارتی  و 473 دوربین البسه، مدیریت میدانی و هدایت و نظارت برخط و پویای ماموریت اربعین را به نحو شایسته فراهم کردند.

سخنگوی پلیس با اعلام این که ثبت غیرحضوری درخواست گذرنامه متقاضیان از طریق برنامه "پلیس من" منجر به ثبت یک میلیون و 193 هزار جلد گذرنامه زیارتی و صدور مجدد حدود 3 هزار و 750 گذرنامه عادی، به صورت کاملا غیرحضوری شد، گفت: البته در مجموع بیش از 2 میلیون و260 هزار جلد گذرنامه عادی و زیارتی از ابتدای محرم تا پایان اربعین صادر شده است.

به گفته وی، با توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت چاپ و صدور گذرنامه عادی به 2 برابر افزایش یافته و صدور گذر زیارتی به 60 هزار جلد در روز رسید و این گونه متقاضیان در کمتر از 72 ساعت گذرنامه‌هایشان را وصول کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا خاطرنشان کرد: اتباع غیرایرانی نیز از فرآیند چاپ غیرمتمرکز بهره‌مند شده و تنها در حمیدیه خوزستان روزانه بیش از 17 هزار دفترچه خادم برای خروج اتباع صادر شد. از ابتدای ماه صفر تا کنون نیز برای بیش از 208 هزار نفر از اتباع دفترچه مسافرتی خادم صادر شده است.

وی با اشاره به این که  پلیس از کنترل افراد تحت تعقیب، سارقین سابقه ‌دار و قاچاقچیان مواد مخدر نیز غافل نشد، افزود: دو سامانه تشخیص چهره و کنترل، به مرزهای خروجی اِشرافیتِ کامل داشتند و در همین ایام نسبت یه دستگیری 97 سارق  و 13 نفراز افراد تحت تعقیب اقدام شد که البته با افزایش توان ماموریتی و هوشمندی کارکنان، میزان وقوع سرقت‌ها در مرز نسبت به سال قبل 29 درصد کاهش و میزان کشفیات 33 درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بیش از 18 هزار نفر از کارکنان انتظامی با فعال کردن 47 ایستگاه ثابت و 97 ایستگاه موقت و بیش از 1000 واحدِ گشتِ آشکار و پنهان، بیست و چهارساعته تامین امنیت شهرهای هدف، پایانه‌ها، توقفگاه‌ها، محورهای مواصلاتی مسیرهای تردد و تجمع زائران از عمق کشور تا مرز را برعهده داشتند.

به‌کارگیری 6 هزار مرزبان و برگزاری 154 نشست و ملاقات مرزی مرزبانان کشور با عراق در راستای تسهیل تردد زائران، افزایش گیت‌های ورود و خروج، استقرار گیت دائمی وظیفه عمومی در مرزهای 6گانه زمینی و فرودگاه امام خمینی(ره) و صدور بیش از100هزارمجوز خروج از کشور برای مشمولان بدون غیبت، بدون پرداخت وثیقه ازابتدای ماه صفرتاکنون توسط سازمان نظام وظیفه، حضور 66 تیم امدادی و ارائه 8 هزار خدمت درمانی،  "پایش هوایی" با استفاده از 17فروند پهپاد و 13بالگرد و هواپیما با 374 ساعت پرواز در روز و شب و "پایش زمینی" با به‌کارگیری حدود 3 هزار و 500 نیروی راهور برای کنترل ترافیک و شدآمدی در جاده‌ها، از دیگر اقدامات پلیس های تخصصی در جهت امنیت آفرینی و آسایش زائران بود که سردار منتظرالمهدی به آنها اشاره کرد.

سخنگوی فراجا یادآور شد: بیش از 3 میلیون و 600 هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای کشور خارج شده که بیشترین خروج-ورود به ترتیب با سهم 44 و 46 درصدی مربوط به مرز مهران و پرترددترین زمان خروج-ورود را نیز در 26مرداد و دوم شهریورماه شاهد بودیم؛ جای قدردانی از هموطنانی دارد که به توصیه‌های پلیس گوش فرا داده و بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکردند.

وی بیشترین گروه سنی زائران را افراد 35تا 45ساله اعلام کرد و گفت: 15درصد زائران را نیز نوجوان و جوانان  15الی 25سال تشکیل دادند؛ از تعداد کل زائران حدود381 هزار و 140نفر برای بار اول گذرنامه دریافت کرده و سفر اولیِ زیارتی بودند که با شور و اشتیاق خود فضای متفاوتی به اربعین امسال بخشیدند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ