۳۴ درصد منتخبان کنکور علوم انسانی جذب دانشگاه فرهنگیان شدند

اقتصاد ایران: گناباد- معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در سال تحصیلی گذشته، از هزار نفر منتخبان کنکور علوم انسانی ۳۴۰ نفر جذب این دانشگاه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن مروتی صبح شنبه در حاشیه بازدید از پردیس دانشگاه فرهنگیان گناباد گفت: در سال تحصیلی گذشته، از هزار نفر منتخبان کنکور علوم انسانی ۳۴۰ نفر جذب این دانشگاه شدند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه فرهنگیان کشور دانشگاه فرهنگیان را از مهمترین دانشگاه‌ها در راستای تأمین زیرساخت تربیت معلم در کشور بیان کرد و افزود: آینده و زیربنای تحول آموزش و پرورش کشور به این خروجی و یا بازخورد نهایی آموزشی دانشگاه فرهنگیان بستگی دارد.

وی از راه اندازی شعب دانشگاه فرهنگیان در برخی شهرستان‌های کشور، که استعداد پرورش معلم دارند به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای این دانشگاه یاد و تصریح کرد: شهرستان گناباد با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی و اجتماعی تنها شهر کشور است که در سال تحصیلی جاری دانشگاه فرهنگیان در آن راه اندازی می‌شود.

مروتی افزود :۶۷ نفر در سال تحصیلی جدید در رشته کاردانی آموزش ابتدایی جذب دانشگاه فرهنگیان گناباد می‌شوند که امکان افزایش رشته و دانشجو در صورت ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه شهرستان گناباد در گذشته دارای چهار مرکز تربیت معلم بوده است، حذف مراکز تربیت معلم را از تصمیم‌های اشتباه در سال‌های گذشته بیان و تاکید کرد: حذف مراکز تربیت معلم در حالی اتفاق افتاد که نیاز بود تا این مراکز از نظر کمی و کیفی توسعه یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ