تشکیل دولت جدید خواسته کمیته انتخاباتی لیبی

اقتصاد ایران: کمیته تدوین قوانین انتخابات لیبی خواستار تشکیل دولت جدید در این کشور شد تا مقدمات برگزاری انتخابات سراسری در لیبی را فراهم کند و بر روند اجرایی آن نظارت داشته باشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قرار بود انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی در اواخر سال  2021  برگزار شود اما به دلیل تداوم اختلافات در خصوص قانون انتخابات و فراهم نبودن بسترهای لازم برای برگزاری آن، انتخابات مزبور برگزار نشد .

پارلمان لیبی (ارودگاه شرق) و شورای عالی دولت (اردوگاه بر غرب) توافق کردند که یک کمیته مشترک تشکیل شود تا قوانین انتخاباتی را بر اساس توافق دو طرف تدوین کنند. پس از تدوین این قوانین  و امضای آن توسط رئیس پارلمان و رئیس شورای عالی دولت، یک حکومت جدید ( پیشبرد امور) تشکیل شود تا بر اساس قوانین مصوب، انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را برگزار کند.

کمیته تدوین قوانین انتخابات لیبی « 6+6 » خواستار تشکیل دولت جدید (پیشبرد امور) در این کشور شد تا مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را فراهم کند و بر روند اجرای آنها نظارت داشته باشد.

کمیته 6+6 متشکل از نمایندگان پارلمان (اردوگاه شرق) و شورای‌ عالی دولت (اردوگاه غرب) لیبی است. این کمیته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: قوانین انتخاباتی به صورت قانونی و با توافق کامل نمایندگان پارلمان و شورای عالی دولت تدوین و تصویب شد و از استقبال و حمایت مردمی گسترده‌ای برخورداراست.

به نوشته پایگاه خبری « الوسط لیبیا» در این بیانیه با تاکید بر اهمیت تشکیل دولت جدید در لیبی برای بسترسازی و نظارت بر انتخابات سراسری آمده‌است: اعضای این دولت به عنوان نامزد در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری شرکت نخواهند داشت و تشکیل آن گام مهمی در برگزاری انتخابات سراسری در کشور خواهد بود.

کمیته « 6+6» در بیانیه خود اعلام کرده‌است: همراه با قوانین انتخاباتی بسته پیشنهادی برای اجرای آن ارائه داده و آماده است در هر زمانی با نقش آفرینان این عرصه نشست برگزار کند.

لیبی از زمان سرنگونی دولت معمر القذافی، دیکتاتور سابق این کشور وارد مرحله هرج و مرج سیاسی شد و طی این مدت این کشور آفریقایی شاهد حاکمیت دو دولت (در شرق و غرب ) است. سال های اخیر بعد از آنکه درگیری‌ها در لیبی که عمدتا نیابتی است و پای قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به این کشور باز کرد، بازیگران سیاسی تصمیم گرفتند به حاکمیت دو دولتی پایان دهند و حاکمیت ملی را این کشور بازگردانند.

انتهای پیام/

 

 
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ