کاهش ۲۹ درصدی سرقت در مرزها

اقتصاد ایران: سخنگوی پلیس در ارائه عملکرد مجموعه انتظامی در حوزه اربعین حسینی از کاهش ۲۹درصدی سرقت در مرزها خبر داد و گفت: ۱۲ سامانه، امنیت و سهولت کار زائران را تضمین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اینکه سه سامانه اربعین، سجاد و زیرساخت شبکه‌ای چندلایه، با هدف تسهیل تردد زائران و حذف ایستایی، نه تنها در مرزهای داخلی بلکه فراتر از آن در ایستگاه‌های عراقی نیز پیش بینی و اجرا شد، افزود: این قابلیت با تأمین زیرساختِ ارتباطیِ پَهن باندهای فیبر نوری، برای خروج در هر گذر مرزی از مرزهای چهارگانه عملیاتی شد و برای تضمین تبادل داده‌ای برخط و بدون تأخیر، با معماری خاصی طراحی و اجرا شد.

وی تصریح کرد: در کنار این اقدام ویژه، شبکه‌های ارتباطی دور سخن (وبیناری) و مراکز پایش تصویری با ۲۵۴ دستگاه دوربین نظارتی و۴۷۳ دوربین البسه، مدیریت میدانی و هدایت و نظارت برخط و پویای مأموریت اربعین را به نحو شایسته فراهم کردند.

سخنگوی پلیس با اعلام این که ثبت غیرحضوری درخواست گذرنامه متقاضیان از طریق برنامه پلیس من منجر به ثبت یک میلیون و ۱۹۳ هزار جلد گذرنامه زیارتی و صدور مجدد حدود ۳ هزار و ۷۵۰ گذرنامه عادی، به صورت کاملاً غیرحضوری شد، گفت: البته در مجموع بیش از ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار جلد گذرنامه عادی و زیارتی از ابتدای محرم تا پایان اربعین صادر شده است.

به گفته وی با توسعه زیرساخت‌ها، ظرفیت چاپ و صدور گذرنامه عادی به ۲ برابر افزایش یافته و صدور گذر زیارتی به ۶۰ هزار جلد در روز رسید و این گونه متقاضیان در کمتر از ۷۲ ساعت گذرنامه‌هایشان را وصول کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا خاطر نشان کرد: اتباع غیرایرانی نیز از فرآیند چاپ غیرمتمرکز بهره‌مند شده و تنها در حمیدیه خوزستان روزانه بیش از ۱۷ هزار دفترچه خادم برای خروج اتباع صادر شد. از ابتدای ماه صفر تا کنون نیز برای بیش از ۲۰۸ هزار نفر از اتباع دفترچه مسافرتی خادم صادر شده است.

وی با اشاره به این که پلیس از کنترل افراد تحت تعقیب، سارقین سابقه دار و قاچاقچیان مواد مخدر نیز غافل نشد، افزود: دو سامانه تشخیص چهره و کنترل، به مرزهای خروجی اِشرافیتِ کامل داشتند و در همین ایام نسبت به دستگیری ۹۷ سارق و ۱۳ نفر از افراد تحت تعقیب اقدام شد که البته با افزایش توان مأموریتی و هوشمندی کارکنان، میزان وقوع سرقت‌ها در مرز نسبت به سال قبل ۲۹ درصد کاهش و میزان کشفیات ۳۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بیش از ۱۸ هزار نفر از کارکنان انتظامی با فعال نمودن ۴۷ ایستگاه ثابت و ۹۷ ایستگاه موقت و بیش از ۱۰۰۰ واحدِ گشتِ آشکار و پنهان، بیست و چهارساعته تأمین امنیت شهرهای هدف، پایانه‌ها، توقفگاه‌ها، محورهای مواصلاتی مسیرهای تردد و تجمع زائران از عمق کشور تا مرز را برعهده داشتند.

به‌کارگیری ۶ هزار مرزبان و برگزاری ۱۵۴ نشست و ملاقات مرزی مرزبانان کشور با عراق در راستای تسهیل تردد زائران، افزایش گیت های ورود و خروج، استقرار گیت دائمی وظیفه عمومی در مرزهای ۶ گانه زمینی و فرودگاه امام خمینی (ره) و صدور بیش از ۱۰۰ هزار مجوز خروج از کشور برای مشمولان بدون غیبت، بدون پرداخت وثیقه از ابتدای ماه صفر تاکنون توسط سازمان نظام وظیفه، حضور ۶۶ تیم امدادی و ارائه ۸ هزار خدمت درمانی، "پایش هوایی" با استفاده از ۱۷ فروند پهپاد و ۱۳ بالگرد و هواپیما با ۳۷۴ ساعت پرواز در روز و شب و "پایش زمینی" با به‌کارگیری حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی راهور برای کنترل ترافیک و شدآمدی در جاده‌ها، از دیگر اقدامات پلیس‌های تخصصی در جهت امنیت آفرینی و آسایش زائران بود که سردار منتظرالمهدی به آنها اشاره کرد.

سخنگوی فراجا یادآور شد: بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرزهای کشور خارج شده که بیشترین خروج-ورود به ترتیب با سهم ۴۴ و ۴۶ درصدی مربوط به مرز مهران و پرترددترین زمان خروج-ورود را نیز در ۲۶ مرداد و دوم شهریورماه شاهد بودیم؛ جای قدردانی از هم‌وطنانی دارد که به توصیه‌های پلیس گوش فرا داده و بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکردند.

وی بیشترین گروه سنی زائران را افراد ۳۵ تا ۴۵ ساله اعلام کرد و گفت: ۱۵ درصد زائران را نیز نوجوان و جوانان ۱۵ الی ۲۵ سال تشکیل دادند؛ از تعداد کل زائران حدود ۳۸۱ هزار و ۱۴۰ نفر برای بار اول گذرنامه دریافت کرده و سفر اولیِ زیارتی بودند که با شور و اشتیاق خود فضای متفاوتی به اربعین امسال بخشیدند.

شایان ذکر است: فراجا با راه اندازی استودیوی خبرگزاری پلیس در نقطه صفر مرزی و ۴ تیم خبرنگاری به تولید ۴۴ برنامه رادیویی، ۹۰۰ دقیقه مستند و ۲۰ کلیپ آموزشی و ۶۳ مورد پوشش خبری مراسم اقدام نمود، هرچند لنز هیچ دوربینی نمی‌تواند همه زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی پلیس را در تأمین امنیت جانی، مالی و روانی زائران سالار شهیدان به تصویر بکشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ