راهکارهای حفظ سلامت موها را بشناسیم

اقتصاد ایران: شهرکرد-یک متخصص پوست و مو در چهارمحال و بختیاری گفت:برای تقویت موها ابتدا باید فرد به لحاظ کمبود آهن و همچنین مشکلات تیروئیدی بررسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مو تأثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد دارد به همین علت تمامی افراد در طول زندگی خود همواره به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای حفظ سلامتی موهای خود هستند.

انسان‌ها ممکن است در دوران‌های مختلف از زندگی خود با مشکلات متفاوتی در رابطه با سلامت موهای خود مواجه باشند اما چربی کف سر، سفید شدن موها و ریزش بیش از حد مو از جمله شایع‌ترین مواردی است که افراد را درگیر می‌کند.

عاطفه شجری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای رفع چربی مو، می‌توان از شامپوهای موی چرب استفاده کرد که بنا بر نظر پزشک تجویز می‌شود.

این متخصص پوست و مو افزود: نمی‌توان با قطعیت گفت که عارضه کف سر چرب درمان ندارد، این معضل را می‌توان به نحوی کنترل کرد.

وی ادامه داد: برای تقویت موها ابتدا باید فرد به لحاظ کمبود آهن و همچنین مشکلات تیروئیدی بررسی شود در صورتی که هیچ مشکلی در این خصوص وجود نداشته باشد، نیاز است که یک آزمایش کامل‌تر در خصوص موها انجام شود.

شجری اضافه کرد: سفید شدن مو چند علت می‌تواند داشته باشد که شامل وارثت، بیماری‌هایی که ممکن است تیروئید هم جز آن باشد و استرس و اضطراب می‌باشد، مکمل‌ها تا حدی می‌توانند در جلوگیری از سفید شدن موها کمک‌کننده باشند اما هیچ کجای دنیا دارویی که بتواند جلوی این فرایند را بگیرد وجود ندارد.

این متخصص پوست و مو در خصوص علت ریزش موها گفت: علت این عارضه با استفاده از آزمایش باید مشخص شود، گاهی این عارضه بر اثر کمبود ویتامین‌ها و گاهی به دلیل وراثت رخ می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، همانگونه که بیان شد موها در زیبایی انسان همچنین حفظ اعتماد به نفس آن‌ها نقش کلیدی دارند بنابراین حفظ سلامتی آن‌ها حائز اهمیت است اما نکته قابل توجه این است که قدم اول برای حفظ سلامت موها مشورت با پزشک متخصص و یافتن علت اصلی مشکل موجود است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ