سایت‌های دانلود رایگان فیلم و سریال یکی پس از دیگری ناپدید می‌شوند

اقتصاد ایران: وب‌سایت استریم غیرقانونی Fmovies با همکاری گروه ACE و MPA به‌ سرنوشت Aniwave دچار شد و دو نفر در ارتباط با فعالیت آن بازداشت شدند.

گروه «اتحاد برای خلاقیت و سرگرمی» (ACE) از سال‌ها پیش با «انجمن سینمایی آمریکا» (MPA) در هالیوود برای مقابله‌ با سرقت و انتشار غیرقانونی فیلم‌ها همکاری می‌کند و به‌نظر می‌رسد در هفته‌ی گذشته این سازمان قدم بزرگی را در مسیر دستیابی به‌ اهداف خود برداشته است.

روز گذشته ACE که مجمعی متشکل از ۵۰ شرکت بزرگ سرگرمی و استودیوهای تولید، مثل آمازون، دیزنی و برادران وارنر است، مسئولیت بسته‌شدن وب‌سایت Fmovies را که به‌عنوان شبکه‌ای رایگان برای استریم و انتشار فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی سرقتی فعالیت می‌کند، به‌عهده گرفت.

صفحه اصلی وب‌سایت fmovies
Fmovies

در بیانیه‌ی ACE از Fmovies و وب‌سایت‌های وابسته به آن با عنوان بزرگ‌ترین عملیات استریم سرقتی در دنیا یاد شده است. به‌گزارش هالیوود ریپورتر دو مظنون نیز در ارتباط با فعالیت این پلتفرم توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

مدیرعامل MPA و چارلز ریوکین، رئیس ACE، جلوگیری از فعالیت Fmovies را پیروزی بزرگی برای بازیگران، نویسندگان، کارگردانان و سایر عوامل سینما و تولیدکنندگان می‌داند. وب‌سایت Fmovies که در سال ۲۰۱۶ میلادی راه‌اندازی شده بود، مانند سایر وبسایت‌ها ازجمله Aniwave و AnimeFlix بازدیدکنندگان روزانه‌ای داشت که اکنون با خبر بسته‌شدن آن شوکه شده‌اند.

بیانیه وب‌سایت aniwave
Aniwave

در سایت Aniwave اکنون پیامی برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود که آن‌ها را به حمایت از سازندگان محتوا و خرید قانونی محتوای سرگرمی تشویق می‌کند. گروه ACE مسئولیت بسته‌شدن Aniwave را به‌عهده نگرفته؛ اما جملات پایانی بیانیه‌ی روی سایت شبیه سایر بیانیه‌های منتشرشده توسط ACE است.

استوودیوها تاکنون به‌دلایلی واضح مثل محاسبات درآمد ازدست‌رفته، به مصرف رایگان محتوای سرگرمی خود توسط مردم، توجه زیادی نمی‌کردند؛ اما موضوع انتشار غیرقانونی فیلم‌ها و سریال‌ها هر روز گسترده‌تر می‌شود و وب‌سایت‌های غیرقانونی، مجموعه‌های بسیار وسیع‌تری از محتوا را درمقایسه‌با وب‌سایت‌های قانونی ارائه می‌کنند؛ در نتیجه برخورد جدی با آن‌ها در دستور کار گروه ACE قرار گرفته است.

سرویس‌های استریم تحت مالکیت استودیوها استراتژی‌های مناسبی ندارند و گاهی با تقسیم‌کردن یک محتوا روی دو پلتفرم، دنبال‌کردن آن را برای بیننده دشوار و گران‌تر می‌کنند یا گاهی محتوایی از روی سرویس ناپدید می‌شود؛ درحالی‌که سرویس‌های استریم غیرقانونی مجموعه‌ی وسیعی از محتوا را فراهم می‌کنند و کاربر می‌تواند راحت‌تر به محتوای دلخواهش برسد.

  • نسخه کاملاً رایگان نتفلیکس احتمالاً به‌زودی در دسترس قرار می‌گیرد
  • نتفلیکس، دیزنی و شرکت‌های استریم دیگر به جنگ با قوانین مشارکت در درآمد کانادا می‌روند

استودیوها همیشه چالش مبارزه با انتشار غیرقانونی را داشته‌اند؛ اما به‌نظر می‌رسد به‌جای مقابله‌ی جدی با آن و صرف هزینه‌های حقوقی، ترجیحشان این است که حق اشتراک و قیمت‌های خود را بالاتر ببرند. همچنین، با توجه به درگیری‌ها بین پلتفرم‌های استریم و هالیوود برای سود مالی بیشتر، تعجب‌آور نیست که سایت‌های دانلود و استریم رایگان فیلم و سریال بیشتر قدرت بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ