لزوم افزایش استقبال مردمی از مسابقات قرآن در اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان-مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان اصفهان گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان بسیار مؤثر است اما جوانب امر باید به گونه‌ای دیده شود که استقبال عموم مردم از آن افزایش یابد.

حسین خاکساری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با برگزاری مسابقات قرآن اوقاف اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد فعالیت‌های قرآنی بودیم که یک نمونه از آن مسابقات قرآنی و در رأس آن مسابقات اوقاف است که در سطح ملی و بین‌المللی دیده می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش استقبال عمومی از محافل قرآنی عنوان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی بسیار مؤثر است اما جوانب امر باید به گونه‌ای دیده شود که استقبال عموم مردم از آن افزایش یابد و شاهد حضور مردم عادی علاوه‌بر شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآن همچون سایر رویدادها باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان افزود: پیشرفت‌های خوبی در این زمینه وجود داشته اما این حضور هنوز به مرحله‌ای که مورد انتظار است نرسیده است.

وی در ارتباط با راهکارهای افزایش استقبال از رویدادهای قرآنی تصریح کرد: در صورت تعامل متولیان مسابقات قرآن با مؤسسات مطرح قرآنی که در رقابت‌ها شرکت داشته یا مخاطبان بسیاری در این زمینه دارند، پیشنهادات کاربردی در زمینه افزایش استقبال عمومی از مسابقات مطرح و اجرا می‌شود چراکه این مؤسسات ارتباط وسیع‌تری با قرآن‌آموزان دارند.

خاکساری با بیان اینکه وظیفه اصلی مؤسسات قرآنی تربیت تخصصی قرآن‌آموزان است، گفت: عرصه رقابت این تربیت‌شدگان همین مسابقات قرآن بوده و باید به صورت مداوم پیشرفت کنند تا دیده شوند؛ یکی از مشکلات قرآن‌آموزان این است که به اندازه کافی دیده نمی‌شوند اما این مسابقات می‌تواند در این زمینه و همچنین ارائه آنها در جامعه به عنوان الگو مؤثر باشد.

وی ادامه داد: از طرفی نهادهای حاکمیتی باید از مؤسسات قرآنی به طور شایسته حمایت کنند تا شاهد کاهش مشکلات آنها و همچنین برداشتن گام‌های بهتر توسط مؤسسات باشیم.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان اصفهان با اشاره به بیان موارد آزمونی مسابقات قرآن در مؤسسات بیان کرد: لازمه آموزش جزئیات مورد پرسش مسابقات در مؤسسات قرآنی اطلاع‌رسانی مناسب است و مؤسسات نیز باید این موارد را به قرآن‌آموزان خود انتقال دهند.

وی در ارتباط با نقش تعامل‌های بین دستگاهی در رونق جامعه قرآنی عنوان کرد: هر کدام از مؤسسات متولی در امور قرآنی وظایف خود را انجام می‌دهند و تعامل لازم بین آنها در استان اصفهان وجود دارد اما این همگرایی برای انجام فعالیت‌های همه جانبه قرآنی بیشتر شود.

خاکساری اضافه کرد: نهادهای متولی در امور قرآنی مثل اوقاف باید فراتر از مسابقات سالیانه، خود را درگیر امور قرآنی کنند و به سایر فعالیت‌های مؤثر در این زمینه را در کلان امور بپردازند به طوری که شاهد عملیاتی شدن آنها باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ