لغو محدودیت‌های تسلیحاتی اروپا علیه مسکو را پاسخ می‌دهیم

اقتصاد ایران: نماینده دومای روسیه تأکید کرد که مسکو به اقدام کشورهای اروپایی برای لغو محدودیت‌های تسلیحاتی علیه روسیه، «پاسخ سخت» خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «آندری کارتاپولوف» رئیس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه تأکید کرد که روسیه به لغو محدودیت‌های استفاده از تسلیحات اروپایی توسط نیروهای مسلح اوکراین برای حمله به خاک روسیه «پاسخ سخت و نامتقارن» خواهد داد.

وی در ادامه گفت این پاسخ روسیه به گونه‌ای خواهد بود که «آنها غافلگیرانه آن را احساس خواهند کرد.»

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز پنج‌شنبه با اشاره به حمله ارتش این کشور به منطقه کورسک روسیه اعلام کرد که «ما از خطوط قرمز روسیه عبور کردیم و نبرد را به عمق خاک روسیه منطقه کردیم.»

وی همچنین گفت: ما از متحدان خود می‌خواهیم که محدودیت‌های حمله به عمق خاک روسیه را لغو کنند. بزرگترین مشکلی که ما با آن مواجه هستیم این است که متحدان ما تمایلی به تصویب سیاست های جدید برای حمایت از اوکراین ندارند زیرا می ترسند این امر منجر به تشدید جنگ با روسیه شود.

این اظهارات وزیر خارجه اوکراین در شرایطی بیان می‌شود که پیش از آن جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار خواستار استفاده نامحدود از سلاح های اروپایی علیه روسیه توسط اوکراین شده بود.

در همین حال دولت هلند نیز اعلام کرده که استفاده ارتش اوکراین از جنگنده‌های F-۱۶ را بر فراز خاک روسیه محدود نمی‌کند.

شورای ناتو و اوکراین روز چهارشنبه و به دنبال حملات هوائی تلافی جویانه اخیر روسیه به مواضع نظامی اوکراین تشکیل جلسه داد.

در بیانیه این نهاد نظامی درباره نشست امروز شورای ناتو و اوکراین آمده است: همگی به شدت حملات روسیه را محکوم کردند و بر تعهد خود به منظور تقویت بیشتر اوکراین تأکید کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: اوکراین به رهگیری موشک‌ های روسیه به صورت روزانه ادامه می‌ دهد. اما توانایی اوکراین برای حفظ دفاع خود مستلزم افزایش ارائه (کمک های تسلیحاتی) و حمایت بیشتر است. امروز بار دیگر تاکید می کنیم که کمک های نظامی خود به اوکراین را افزایش می دهیم.

دبیرکل ناتو اضافه کرد: ما باید به ارائه تجهیزات و مهمات مورد نیاز اوکراین ادامه دهیم. این مسأله برای توانایی اوکراین در ماندن در مبارزه حیاتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ