ناتو: حمله اوکراین به کورسک مشروع است/ از عملیات بی‌اطلاع بودیم!

اقتصاد ایران: دبیرکل ناتو مدعی شد که تجاوز اوکراین به منطقه کورسک روسیه، مشروع بوده و ذیل حق کی‌یف در دفاع از خود صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی و در نخستین واکنش به ورود نیروهای اوکراینی به خاک روسیه، آن را مشروع و حق کی‌یف در «دفاع از خود» توصیف کرد!

استولتنبرگ به نشریه «ولت» آلمان گفت: اوکراین حق دفاع از خود را دارد و براساس قوانین بین‌المللی، این حق به پشت مرز محدود نمی‌شود.

وی همچنین مدعی شد که ناتو از نقشه اوکراین برای حمله به کورسک بی‌اطلاع بوده و هیچ نقشی در آن ایفا نکرده است. به گفته دبیرکل این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا، اوکراین گرچه با پیشروی در خاک روسیه، خطر کرده اما نحوه انجام عملیات نظامی این کشور به کی‌یف مربوط است.

استولتنبرگ اضافه کرد: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به روشنی اعلام کرد که هدف این عملیات ایجاد منطقه حائل به منظور جلوگیری از حملات بیشتر روسیه از مناطق مرزی بوده است. این حمله نیز مثل تمام عملیات‌های نظامی، مخاطرات خودش را دارد اما تصمیم‌گیری درباره نحوه دفاع از خود، به اوکراین مربوط است.

کی‌یف ششم آگوست حمله گسترده‌ای را به منطقه کورسک انجام داد و این در حالی است که نیروهای مسکو همچنان به پیشروی در منطقه راهبردی «پوکروفسک» در شرق اوکراین ادامه می‌دهند. تجاوز اوکراین به خاک روسیه همچنین در جلسه «شورای ناتو-اوکراین» که چهارشنبه هفته گذشته به درخواست کی‌یف برگزار شد، مورد بحث قرار گرفت.

این شورا که اعضای ائتلاف نظامی غرب و اوکراین را گرد هم می‌آورد، پارسال با هدف هماهنگی نزدیک‌تر بین این ائتلاف و کی‌یف، ایجاد شد. روسیه عملیات کی‌یف در کورسک را «اقدام تحریک‌آمیز بزرگ» خوانده و تاکید کرده است که تلافی خواهد کرد. مسکو طی هفته گذشته حملات هوایی گسترده‌ای را علیه شهرهای مختلف اوکراین از جمله کی‌یف انجام داد و زیرساخت‌های انرژی این کشور را هدف قرار داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ