۸۹۰۰ دلار؛ جریمه روزانه دسترسی به شبکه اجتماعی ایکس با VPN پس از مسدود شدن در برزیل

اقتصاد ایران: شبکه‌ی اجتماعی ایکس در برزیل مسدود شد و هرکسی که با VPN به آن دسترسی پیدا کند، روزانه جریمه خواهد شد.

بلومبرگ به‌نقل از رسانه‌ی محلی Poder360 گزارش می‌دهد که یک قاضی برزیلی به‌دلیل عدم تعیین نماینده‌ی قانونی جدید برای این کشور توسط ایلان ماسک، دستور تعلیق پلتفرم ایکس را صادر کرده است.

الکساندر دی‌ موراس، قاضی دادگاه عالی برزیل به آژانس ملی مخابرات (آناتل) گفت که دسترسی به X را ظرف ۲۴ ساعت محدود کند و به اپل و گوگل پنج روز فرصت داده است تا ایکس را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود در برزیل حذف کنند.

برزیل افرادی را که سعی می‌کنند از طریق VPN به ایکس دسترسی پیدا کنند، روزانه ۵۰ هزار رئال برزیل (حدود ۸۹۰۰ دلار آمریکا) جریمه می‌کند.

ماسک پیش‌تر دفاتر ایکس در برزیل را بست و اعلام کرد که دی موراس تهدید کرده است که نماینده‌ی حقوقی این شرکت را به‌دلیل عدم رعایت «دستورات سانسور» دستگیر می‌کند. دادگاه عالی برزیل روز چهارشنبه به ایکس اطلاع داد که در صورت عدم تعیین نماینده‌ی حقوقی جدید ظرف ۲۴ ساعت، مسدود خواهد شد.

ماسک پس از تصمیم دادگاه عالی برزیل در بیانیه‌ای نوشت: «آزادی بیان سنگ‌بنای دموکراسی است و یک قاضی غیرقانونی در برزیل آن را برای اهداف سیاسی زیر پا می‌گذارد.»

اختلافات ماسک و دی موراس از ماه‌ها پیش آغاز شده است. پس از آنکه ماسک برخی حساب‌های مسدودشده را دوباره فعال کرد، دستگاه قضایی برزیل در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) تحقیقاتی را علیه این پلتفرم آغاز کرد. طبق گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از آن حساب‌ها متعلق به هواداران بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل بوده‌اند.

مقالات مرتبط
  • شبکه اجتماعی ایلان ماسک با ۹ شکایت حریم خصوصی مواجه شد
  • دردسر جدید برای ایلان ماسک؛ برزیل حساب‌های بانکی استارلینک را مسدود کرد

ایکس در بیانیه‌ای نوشت: «مسئله‌ی اساسی این است که قاضی دی‌ موراس از ما می‌خواهد که قوانین خود برزیل را زیر پا بگذاریم. ما این کار را نمی کنیم.» ایکس اعلام کرد که همه‌ی درخواست‌های «غیرقانونی» قاضی دی‌ موراس و همه‌ی پرونده‌های دادگاه مرتبط را منتشر خواهد کرد.

برزیل، تمام پلتفرم‌های خارجی را ملزم می‌کند تا برای فعالیت در کشور نماینده‌ی قانونی معرفی کنند. برزیل پیش‌تر واتساپ و تلگرام را به‌دلیل عدم معرفی نماینده‌ی قانونی مسدود کرده بود. دی موراس پیش‌تر طی حکمی، دستور مسدودکردن تمامی حساب‌های مالی استارلینک را در برزیل صادر کرده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ